/ ThinkStock/Getty Images
Опреснителен курс за шофьорите над определена възраст при подновяване на шофьорската книжка, както и продължаващо обучение за всички водачи предлагат от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка. Тези курсове трябва да се финансират от държавата, заяви за „Дарик“ председателят на Съюза Йонко Иванов. Според него по-чести медицински прегледи с напредване на възрастта не са необходими.
 
На същото мнение е и председателят на Българско обединение на шофьорите Христо Радков. По думите му, зачестен контрол върху физическото състояние би могло да има само за професионалните шофьори, надхвърлили опредена възраст.

Предлагат тестове за по-възрастните шофьори
 
Напредналата възраст в никакъв случай не е основна причина за пътните инциденти, посочи Радков.
 
Опреснителен курс за водачи над определена възраст при подновяване на шофьорската книжка предлага председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов. Продължителността му би могла да е около час и половина, а финансирането трябва да идва от държавата, смята той.
 
Това обучение трябва да бъде изцяло за сметка на държавата от фонда „Пътна безопасност“. Тези пари, които се събират то камерите, и запушват определени дупки на бюджета, трябва да отидат само за финансиране на новите пътища и в обучението за увеличаване и квалификация на хората“, каза Иванов.

Внимание, шофьори: Започва спецоперация за предпазни колани и превозване на деца
 
Безспорно с напредването на възрастта има промяна във физическото състояние на всеки водач, но на практика промяната в зрението, например, започва да настъпва около 40-годишна възраст. Това означава ли, че още от този момент трябва да се въведат по-чести медицински прегледи, попита Христо Радков:
 
С нарастване на възрастта имаме промяна във физическото състояние на всеки водач. Това е безспорно. Но ако обърнете внимание, повечето от 40-годишните в съвременното общество слагат очила. Ако предположим, че рязка промяна в зрението настъпва около 40-годиша възраст, нещо, което и лекарите го казват, то тогава ние трябва да започнем още от там да ги задължим по-често да минават на прегледи. Нещо, което е немислимо“.

По 18 катастрофи средно стават в страната ни всеки ден, 10% са с фатален край
 
Продължаващо обучение трябва да има за всички водачи, смята както Христо Радков, така и Йонко Иванов.
 
Младите водачи не са достатъчно добре подготвени за реалните условия на пътя и затова подготовката им трябва да се допълни с шофиране при екстремни условия на специални полигони.