Признанието „Еврокомисар на годината” е лично решение на всеки гласувал – това каза в предаването „Годината” на Дарик Меглена Кунева: „Tехнически бих могла да си обясня това отличие така: най-напред има борд, който предлага номинации, след това хората гласуват. Има много сондажи и едната наградата – „Комисар на годината” – е от по-скоро бизнес ориентирано общество. Там са eBay, Microsoft, много от дигиталните оператори. Част от моята стратегия е свързана именно с интернет пространството и как то може да стане много важна част от вътрешния пазар”.
На въпрос дали ЕК има отношение спрямо не особено положителния имидж на страната ни в Европа, Кунева отговори: „Администрацията на Европейската комисия е една и съща, тя е многонационална и не може да се каже, че има някакво предубеждение, защото една или друга нация работи с България. Няма как в Комисията да се работи на базата на имидж. Но когато има повече сигнали – от България, от инвеститори, от медии – че нещата не са такива, каквито хората си ги представят, разбира се, тогава Комисията прави повече проверки. Това обаче е във всяка страна, не е само за България”.
„На 19 януари ще дойда заедно с вицепрезидента Жак Баро, който е и еврокомисар по въпросите на правосъдието и вътрешните работи, с когото ще направим конференция в София, за да разберем как се виждат приоритетите при решаването на проблемите – с кое започваме първо, кое продължаваме да движим успоредно и как може този процес да бъде гарантирано необратим”, съобщи Меглена Кунева.
Българският еврокомисар припомни първото ни искане като страна член на ЕС: „Това беше акцизът върху домашната ракията и как не искаме да плащаме половината на акциза, който се плаща при варенето. Когато сме избрали това да ни е първият приоритет, нека следващите години на членство да видим как поставяме нещата”.
На въпрос ще има ли предпазна клауза за българското правосъдие, Кунева отговори: „Не, няма и не мисля, че това е полезно. Ще правя и съм правила всичко възможно да обясня, че това не е решение за България”.
Като положителни събития за страната ни тя определи: „Много важни бяха преговорите с Китай и това, че успяхме да държим нещата под контрол в много трудна икономическа среда; фактът, че хората все повече знаят за правата си и реагират; фактът, че Комисията за защита на потребителите работи заедно с Комисията защита на конкуренцията (КЗК), която наказа една от фирмите за таксиметрови превози за подвеждаща реклама към купувачите”.