Министерският съвет одобри проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за физическото възпитание и спорта. Основната цел на предложения законопроект е привеждането му в съответствие със Световния антидопингов кодекс 2021, който влиза в сила от 01.01.2021 г. Предлаганият законопроект е съгласуван със САА и отразява направените от нея предложения.
Допълнението в чл. 31, ал. 5 от ЗФВС изяснява минималните основни принципи, приложими за органите за изслушване (Дисциплинарната комисия и Българският спортен арбитраж към Българския олимпийски комитет), съгласно чл. 8.8 от Международния стандарт за управление на резултатите.
Измененията в чл. 89 от ЗФВС отразяват допълненията в Кодекс 2021 във връзка с новия Международен стандарт за образованието. Международният стандарт за образование е задължителен и е част от Световната антидопингова програма. Образованието е основен стратегически способ, чрез който се насърчава поведение в съответствие със стойностите на чистия спорт и предотвратяване употребата на допинг.
В чл. 90 от ЗФВС е прецизирана съществуващата уредба на антидопинговите нарушения и съответстващите им санкции, съобразно направените изменения и допълнения в Кодекс 2021, като е въведено и ново нарушение. Съгласно чл.23.2.2 от Кодекса, нарушенията на антидопинговите правила и санкциите попадат в обхвата на тези разпоредби на Кодекса, които е задължително да бъдат приложени без съществени промени.
В чл. 91, ал. 1 от ЗФВС, съобразно чл. 20.5 от Кодекса е направено допълнение, че Антидопинговият център е независим в своите оперативни решения и дейности. В посочения текст на Кодекса е дефинирана ролята на националните антидопингови организации - в своите оперативни решения и дейности, да бъдат независими от спорта и правителството, включително и без ограничение, като забраняват всяко участие в техните оперативни решения или дейности от страна на лице, което същевременно участва в управлението или дейностите на международна федерация, национална федерация, организация за спортни прояви на най-високо ниво, национален олимпийски комитет, национален параолимпийски комитет или правителствена служба, отговаряща за спорта или за антидопинговите дейности.
Допълнението в чл. 31, ал. 5 от ЗФВС изяснява минималните основни принципи, приложими за органите за изслушване (Дисциплинарната комисия и Българският спортен арбитраж към Българския олимпийски комитет), съгласно чл. 8.8 от Международния стандарт за управление на резултатите.
Измененията в чл. 89 от ЗФВС отразяват допълненията в Кодекс 2021 във връзка с новия Международен стандарт за образованието. Международният стандарт за образование е задължителен и е част от Световната антидопингова програма. Образованието е основен стратегически способ, чрез който се насърчава поведение в съответствие със стойностите на чистия спорт и предотвратяване употребата на допинг.
В чл. 90 от ЗФВС е прецизирана съществуващата уредба на антидопинговите нарушения и съответстващите им санкции, съобразно направените изменения и допълнения в Кодекс 2021, като е въведено и ново нарушение. Съгласно чл.23.2.2 от Кодекса, нарушенията на антидопинговите правила и санкциите попадат в обхвата на тези разпоредби на Кодекса, които е задължително да бъдат приложени без съществени промени.
В чл. 91, ал. 1 от ЗФВС, съобразно чл. 20.5 от Кодекса е направено допълнение, че Антидопинговият център е независим в своите оперативни решения и дейности. В посочения текст на Кодекса е дефинирана ролята на националните антидопингови организации - в своите оперативни решения и дейности, да бъдат независими от спорта и правителството, включително и без ограничение, като забраняват всяко участие в техните оперативни решения или дейности от страна на лице, което същевременно участва в управлението или дейностите на международна федерация, национална федерация, организация за спортни прояви на най-високо ниво, национален олимпийски комитет, национален параолимпийски комитет или правителствена служба, отговаряща за спорта или за антидопинговите дейности.