Комисията по енергетика на Народното събрание не прие предложението за въвеждане на компенсаторен механизъм в пълен размер за небитови крайни клиенти на електроенергийния пазар на вероизповеданията, общините, социалните структури, образованието, здравеопазването.
"За" гласуваха седем народни представители, "против"- нямаше, а 12 народни представители се въздържаха.
С проект на решение 47-254-02-21, внесен от Десислава Атанасова и група народни представители на 27 януари 2022 г., се искаше министрите на енергетиката и на финансите да изготвят механизъм за компенсиране в пълен размер на разликата между прогнозната пазарна цена, определена с решение на КЕВР от 1 юли 2021 година, и средномесечната пазарна цена, определена на "пазар ден напред" на платформата на Българската независима енергийна борса.
Депутатите искаха цената на енергията, заплащана от определени небитови потребители, да не е по-ниска от тази, определена от КЕВР с посоченото по-горе решение. Това трябваше да се отнася за: общини, общински предприятия и търговски дружества, в това число детски градини и ясли, старчески домове и други общински социални заведения; обектите от чл. 12, ал. 3 на Закона за вероизповедания; болници и болнични заведения; университети и училища, включително студентски общежития; музеи, библиотеки читалища театри и други културни обекти.
Предложението беше компенсаторният механизъм да действа шест месеца от 1 януари тази година.
"За" гласуваха седем народни представители, "против"- нямаше, а 12 народни представители се въздържаха.
С проект на решение 47-254-02-21, внесен от Десислава Атанасова и група народни представители на 27 януари 2022 г., се искаше министрите на енергетиката и на финансите да изготвят механизъм за компенсиране в пълен размер на разликата между прогнозната пазарна цена, определена с решение на КЕВР от 1 юли 2021 година, и средномесечната пазарна цена, определена на "пазар ден напред" на платформата на Българската независима енергийна борса.
Депутатите искаха цената на енергията, заплащана от определени небитови потребители, да не е по-ниска от тази, определена от КЕВР с посоченото по-горе решение. Това трябваше да се отнася за: общини, общински предприятия и търговски дружества, в това число детски градини и ясли, старчески домове и други общински социални заведения; обектите от чл. 12, ал. 3 на Закона за вероизповедания; болници и болнични заведения; университети и училища, включително студентски общежития; музеи, библиотеки читалища театри и други културни обекти.
Предложението беше компенсаторният механизъм да действа шест месеца от 1 януари тази година.