Един неправилно престроил се на кръстовище шофьор-тарикат спира преминаването на пет автомобила само на едно светване на зелената светлина. Наред с неправилното престрояване, спирането „на аварийки“, навлизането в кръстовище, когато няма възможност за преминаване, което води до блокиране му, са нарушения, причиняващи задръствания в столицата, заяви за Дарик директорът на дирекция „Управление на трафика“ в Столична община Димитър Петров. Той обясни, че в пиковите часове една погрешна маневра веднага създава колона от автомобили след себе си.
Фантомните задръствания са още едно от явленията, които блокират столичните булеварди. Те се случват най-често на „Цариградско шосе“.
Дали тежкият трафик в днешния петък на голямото пазаруване ще доведе до задръстване подобно на задръстването, което скова преди две седмици столицата? До голяма степен зависи и от шофьорите.
Преди две седмици, в един обичаен понеделник, София изпадна в трафик колапс, без да има сериозна инциденти, които да го предизвикат.
Какво се случи всъщност обясни Димитър Петров, който вижда движението по столичните булеварди и кръстовища на над 200 камери:
„Основната причина беше пътният възел Сточна гара, който се блокира, а той се блокира поради аварирал автомобил в една от средните ленти в кръстовището и отново неспазване на Закона за движение по пътищата, а именно навлизане на автомобилите в кръстовището, оставяйки вътре в него и блокирайки изходите, като по този начин едно кръгово кръстовище, когато се блокират изходите му, колите няма как да се придвижат изобщо“, обясни Петров.
„За щастие, много рядко се случва такова нещо. Помним само два такива случая на това кръстовище. Това доведе до допълнително натоварване на булеварда „Тодор Александров“, бул. „Стамболийски“, „Цар Освободител“, което пък доведе до допълнително натоварване на булевард „Цариградско шосе“, където фантомното задръстване образува колони по тези изброени булеварди. Причините бяха един аварирал автомобил в кръстовището и несъобразителността и неспазването на закона“, допълни той.
Ако на едно кръстовище на един цикъл през светофарната уредба могат да минат 20 автомобила - при един автомобил, който се престоява неправилно и засича тези зад него, ще минат минимум пет автомобила по-малко, обясни Димитър Петров.
По думите му, ако наложим този модел във времето, това означава за един пиков час около 50-100 автомобила по-малко да минат през кръстовището. Което е 500-600 метра опашка от чакащи автомобили.
Фантомните задръствания са още едно от явленията, които блокират столичните булеварди. Те се случват най-често на „Цариградско шосе“.
Дали тежкият трафик в днешния петък на голямото пазаруване ще доведе до задръстване подобно на задръстването, което скова преди две седмици столицата? До голяма степен зависи и от шофьорите.
Преди две седмици, в един обичаен понеделник, София изпадна в трафик колапс, без да има сериозна инциденти, които да го предизвикат.
Какво се случи всъщност обясни Димитър Петров, който вижда движението по столичните булеварди и кръстовища на над 200 камери:
„Основната причина беше пътният възел Сточна гара, който се блокира, а той се блокира поради аварирал автомобил в една от средните ленти в кръстовището и отново неспазване на Закона за движение по пътищата, а именно навлизане на автомобилите в кръстовището, оставяйки вътре в него и блокирайки изходите, като по този начин едно кръгово кръстовище, когато се блокират изходите му, колите няма как да се придвижат изобщо“, обясни Петров.
„За щастие, много рядко се случва такова нещо. Помним само два такива случая на това кръстовище. Това доведе до допълнително натоварване на булеварда „Тодор Александров“, бул. „Стамболийски“, „Цар Освободител“, което пък доведе до допълнително натоварване на булевард „Цариградско шосе“, където фантомното задръстване образува колони по тези изброени булеварди. Причините бяха един аварирал автомобил в кръстовището и несъобразителността и неспазването на закона“, допълни той.
Ако на едно кръстовище на един цикъл през светофарната уредба могат да минат 20 автомобила - при един автомобил, който се престоява неправилно и засича тези зад него, ще минат минимум пет автомобила по-малко, обясни Димитър Петров.
По думите му, ако наложим този модел във времето, това означава за един пиков час около 50-100 автомобила по-малко да минат през кръстовището. Което е 500-600 метра опашка от чакащи автомобили.