След старта на електронните направления лекари споделят, че новата системата вместо да улесни, усложнява и забавя процеса. А грешка в една от програмите, препращала всички пациенти на гинеколог, независимо какво ги боли, посочва NOVA.
Николай Христов е общопрактикуващ лекар с над 20 години стаж. Споделя, че електронната система не е оправдала очакванията му. „Според мен и според по-голямата част от колегите това е нещо, което трябва да ни улесни, нещо, което трябва да намали бюрокрацията, писането, печатането и да ни даде повече време за работа с пациенти. Нищо подобно не се случи вчера - бюрокрацията си е точно същата. Ние работим на компютъра по същия начин”, обясни той.
В голяма част от кабинетите всичко се случило в последния момент.
„Първите актуализации на нашите програми станаха на 31 май късно следобед и вечерта. Програмите на някои колеги започнаха да се актуализират едва вчера на обед”, добави лекарят.
А грешки в системата създали абсурдни, дори комични ситуации.
„Вчера колегите от едната програма са пращали хора с проблеми с простата, счупени крака на гинеколог”, разказа д-р Христов.
Според общопрактикуващия лекар всичко това забавя излишно процеса и по този начин остава по-малко време за лечение на пациентите.
„Почти 20% от работното време ми отива в това да кача информацията в интернет. Все още нямаме достъп до пациентското досие. Ние в момента сме просто едни статистици, които правим база данни. Колегите споделят, че им е писнало. Дори нашето търпение има някакви граници. Не можем да бъдем товарени с техническа работа”, коментира лекарят.
Николай Христов е общопрактикуващ лекар с над 20 години стаж. Споделя, че електронната система не е оправдала очакванията му. „Според мен и според по-голямата част от колегите това е нещо, което трябва да ни улесни, нещо, което трябва да намали бюрокрацията, писането, печатането и да ни даде повече време за работа с пациенти. Нищо подобно не се случи вчера - бюрокрацията си е точно същата. Ние работим на компютъра по същия начин”, обясни той.
В голяма част от кабинетите всичко се случило в последния момент.
„Първите актуализации на нашите програми станаха на 31 май късно следобед и вечерта. Програмите на някои колеги започнаха да се актуализират едва вчера на обед”, добави лекарят.
А грешки в системата създали абсурдни, дори комични ситуации.
„Вчера колегите от едната програма са пращали хора с проблеми с простата, счупени крака на гинеколог”, разказа д-р Христов.
Според общопрактикуващия лекар всичко това забавя излишно процеса и по този начин остава по-малко време за лечение на пациентите.
„Почти 20% от работното време ми отива в това да кача информацията в интернет. Все още нямаме достъп до пациентското досие. Ние в момента сме просто едни статистици, които правим база данни. Колегите споделят, че им е писнало. Дори нашето търпение има някакви граници. Не можем да бъдем товарени с техническа работа”, коментира лекарят.