99885
Експерт: Милиони ще плащат по-скъпа „Гражданска отговорност”, ако се приеме бонус-малус
Милиони водачи ще попаднат в малус категория и ще плащат по-скъпа “Гражданска отговорност”, ако се приеме предложената система "бонус-малус", заяви пътният експерт Алекси Стратиев на пресконференция, на която представители на браншови организации се обявиха против обвързването на цената на застрахователната полица с административни пътни нарушения, каквото е превишаването на разрешената скорост, например. Това означава застрахователите да получават пари за нарушения, за които не изплащат обезщетения, посочи председателят на Българската автомобилна камара Магдалена Милтенова.
Според нея въвеждането на системата „бонус-малус“ в този вид ще доведе до поскъпване на автобусните билети.
Готвят промени: Санкции за тези, които управляват кола, без да са в „Гражданската отговорност“
Представителите на организации на шофьорите, автомобилните инструктори и превозвачите заявиха готовност за протест.
Уникалното за предлаганата за България система „бонус-малус“ е включването на част от нарушенията на правилата за движение по пътищата към пътните произшествия като база за формиране на малус точки и оскъпяване на премиите. Това е едно от предимствата, изтъквано от авторите на наредбата, която въвежда „бонус-малус“. Това обаче означава застрахователят да взима пари за нарушения, за които не изплаща премии, изтъкна председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков: "Това никъде не съществува. Единствено се определя премията на "Гражданската отговорност" съобразно извършените виновно инциденти".
КФН: 10% по-ниска „Гражданска отговорност” за изрядните шофьори
Според председателя на Камарата на автомобилните превозвачи Магдалена Милтенова: "Вместо да увеличим наказанията и глобите да постъпват в държавния бюджет, ние наказваме шофьорите, които нарушават правилата за движение, с плащане на "Гражданска отговорност", която ще пълни частни каси". Тя добави още, че въвеждането на системата „бонус-малус“ в сегашния й вид ще доведе до поскъпване на автобусните билети.
Милиони водачи ще попаднат в малус категория и ще плащат по-скъпа “Гражданска отговорност”, ако се приеме предложената система, заяви експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев. Той оспори изчисленията на Комисията за финансов надзор, според които близо 80 процента от водачите ще се възползват от бонусите на системата и премиите им ще поевтинеят: "Най-елементарните нарушения: шофьорите, които влизат в малуса за 2017 г., са били 430 000 нарушители. По прогноза на Пътната полиция тази година ще бъдат над 500 000. Когато те влязат в малус зоната, следващата година се добавят още 500 000. А първите, които са влезли, трудно могат да се върнат обратно на базисната цена, абсурдно е пък да влязат в бонуса. Така че, в малус сферата ще влязат милиони водачи на МПС-та".
Институции организират обществена дискусия за системата „бонус-малус”
Новата система ще изостри и проблема с корупцията, защото водачите ще имат още по-голям стимул да подкупят пътните полицаи, за да не бъдат отчетени нарушенията им, смятат представителите на браншови организации. Според тях предлаганата система „бонус-малус“ е в полза на застрахователните компании и адвокатите, които взимат процент от обезщетенията на пострадали при катастрофи.
Готовност за протест в случай, че наредбата за „бонус-малус“ бъде приета в сегашния й вид, обявиха Българското обединение на шофьорите, Съюза на преподавателите по авто- мото подготовка, Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и Камарата на автомобилните превозвачи.
Как ще трупаме отрицателни точки по новата система „бонус-малус”?
Те организираха днешната пресконференция в отговор на общественото обсъждане на новата система за стимули и наказания вчера в НДК, което определиха като активно мероприятие, по време на което критичните гласове са останали нечути.
Според нея въвеждането на системата „бонус-малус“ в този вид ще доведе до поскъпване на автобусните билети.
Готвят промени: Санкции за тези, които управляват кола, без да са в „Гражданската отговорност“
Представителите на организации на шофьорите, автомобилните инструктори и превозвачите заявиха готовност за протест.
Уникалното за предлаганата за България система „бонус-малус“ е включването на част от нарушенията на правилата за движение по пътищата към пътните произшествия като база за формиране на малус точки и оскъпяване на премиите. Това е едно от предимствата, изтъквано от авторите на наредбата, която въвежда „бонус-малус“. Това обаче означава застрахователят да взима пари за нарушения, за които не изплаща премии, изтъкна председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков: "Това никъде не съществува. Единствено се определя премията на "Гражданската отговорност" съобразно извършените виновно инциденти".
КФН: 10% по-ниска „Гражданска отговорност” за изрядните шофьори
Според председателя на Камарата на автомобилните превозвачи Магдалена Милтенова: "Вместо да увеличим наказанията и глобите да постъпват в държавния бюджет, ние наказваме шофьорите, които нарушават правилата за движение, с плащане на "Гражданска отговорност", която ще пълни частни каси". Тя добави още, че въвеждането на системата „бонус-малус“ в сегашния й вид ще доведе до поскъпване на автобусните билети.
Милиони водачи ще попаднат в малус категория и ще плащат по-скъпа “Гражданска отговорност”, ако се приеме предложената система, заяви експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев. Той оспори изчисленията на Комисията за финансов надзор, според които близо 80 процента от водачите ще се възползват от бонусите на системата и премиите им ще поевтинеят: "Най-елементарните нарушения: шофьорите, които влизат в малуса за 2017 г., са били 430 000 нарушители. По прогноза на Пътната полиция тази година ще бъдат над 500 000. Когато те влязат в малус зоната, следващата година се добавят още 500 000. А първите, които са влезли, трудно могат да се върнат обратно на базисната цена, абсурдно е пък да влязат в бонуса. Така че, в малус сферата ще влязат милиони водачи на МПС-та".
Институции организират обществена дискусия за системата „бонус-малус”
Новата система ще изостри и проблема с корупцията, защото водачите ще имат още по-голям стимул да подкупят пътните полицаи, за да не бъдат отчетени нарушенията им, смятат представителите на браншови организации. Според тях предлаганата система „бонус-малус“ е в полза на застрахователните компании и адвокатите, които взимат процент от обезщетенията на пострадали при катастрофи.
Готовност за протест в случай, че наредбата за „бонус-малус“ бъде приета в сегашния й вид, обявиха Българското обединение на шофьорите, Съюза на преподавателите по авто- мото подготовка, Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и Камарата на автомобилните превозвачи.
Как ще трупаме отрицателни точки по новата система „бонус-малус”?
Те организираха днешната пресконференция в отговор на общественото обсъждане на новата система за стимули и наказания вчера в НДК, което определиха като активно мероприятие, по време на което критичните гласове са останали нечути.