След катастрофата в София, в която загинаха 22-годишен мъж и 24-годишна жена, експерти настояват за промени и признават, че има пропуски в обучението на млади шофьори.
Водачът, който помете двама пешеходци на столичния булевард „Сливница” - Адриан Антонов, е на 18 години. Получил е шофьорска книжка на 23-и февруари тази година, научи NOVA от свои източници. Веднага баща му му купил кола, разказаха съседи им от квартал „Гоце Делчев”, където живее семейството. Казват още, че младият шофьор бил тих, кротък и възпитан.
Протест в памет на двамата загинали пешеходци в София (СНИМКИ/ВИДЕО)
Според автоинструктора Йонко Иванов бързото качване зад волана след взимането на книжка е огромен проблем, който е довел до фаталния инцидент. „При положение, че тези деца ги учим да минават с 30 км/ч, отговорността е на семейството да не дава на този човек да се качи в 12 часа. Отговорността е на семейството на първо място”, категоричен е той.
Едно от предложенията на автоинстукторите е младите шофьори да имат придружители през първата година. Идея, която от 2005 година досега така и не залегна в законите. От 1994 г. в Германия има подобен закон, а статистиката е красноречива – 20% спад на тежките катастрофи.
Пропуски има и в обучението, подчертава Иванов. „Две години ни лъжат, че ще има 28 полигона за екстремно шофиране - на хлъзгаво, мокро и заледено. Къде са полигоните? Как този млад човек ще се научи да спира на мокро, няма как да ги учим. Слагаме им найлони да спират на него”, призна инструкторът.
Водачът, който помете двама пешеходци на столичния булевард „Сливница” - Адриан Антонов, е на 18 години. Получил е шофьорска книжка на 23-и февруари тази година, научи NOVA от свои източници. Веднага баща му му купил кола, разказаха съседи им от квартал „Гоце Делчев”, където живее семейството. Казват още, че младият шофьор бил тих, кротък и възпитан.
Протест в памет на двамата загинали пешеходци в София (СНИМКИ/ВИДЕО)
Според автоинструктора Йонко Иванов бързото качване зад волана след взимането на книжка е огромен проблем, който е довел до фаталния инцидент. „При положение, че тези деца ги учим да минават с 30 км/ч, отговорността е на семейството да не дава на този човек да се качи в 12 часа. Отговорността е на семейството на първо място”, категоричен е той.
Едно от предложенията на автоинстукторите е младите шофьори да имат придружители през първата година. Идея, която от 2005 година досега така и не залегна в законите. От 1994 г. в Германия има подобен закон, а статистиката е красноречива – 20% спад на тежките катастрофи.
Пропуски има и в обучението, подчертава Иванов. „Две години ни лъжат, че ще има 28 полигона за екстремно шофиране - на хлъзгаво, мокро и заледено. Къде са полигоните? Как този млад човек ще се научи да спира на мокро, няма как да ги учим. Слагаме им найлони да спират на него”, призна инструкторът.