/ Екатерина Катрачева, Дарик радио
Ако до 4 години не се направи ремонт на мостове и тунели, затваряме магистрали
98567
Ако до 4 години не се направи ремонт на мостове и тунели, затваряме магистрали
  • Ако до 4 години не се направи ремонт на мостове и тунели, затваряме магистрали
Ако належащите ремонти на мостовете и тунелите не се направят в следващите 3-4 години, магистралите трябва да се затворят, заяви председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Светослав Глосов при инспекцията на ремонтните работи на виадукт Коренишки дол“ и моста при тунел Витиня“ на магистрала Хемус“.
 
Той посочи, че двете съоръжения трябва да са готови до  края на октомври, а в следващите седмици ще започнат ремонтни работи по още пет -  три моста на магистрала „Тракия“ и един мост и един тунел на „Хемус“. Над 2000 са съоръженията по пътната инфраструктура. От тях над 200 трябва да се ремонтират, като 17 – спешно, изтъкна Глосов и добави, че по програмата за обновяването им се работи от една година, а не само след разпореждането на премиера Бойко Борисов преди седмица. 
 
Миналата година е ремонтирано дясното платно на виадукта при тунел „Витиня“, укрепени са всички колони. Сега се работи по лявото платно в посока София, посочи председателят на Пътната агенция.

Ремонтират още две мостови съоръжения по АМ "Хемус" до края на ноември

виадукти
Екатерина Катрачева, Дарик радио

Миналата година е ремонтирано дясното платно на виадукта при тунел „Витиня“. Сега, след укрепване на колоните, се работи по лявото платно в посока София, посочи председателят на Пътната агенция.
 
„Мостовите съоръжения, които са на „Пътна инфраструктура“, са над 200. За всеки един има изготвена спецификация на база на това на кой мост какво трябва да бъде направено, какъв е приоритетът, кой мост трябва да ремонтиран и кога. Така че програмата за ремонта на мостовете не стои само от една седмица. Повече от година работим по този въпрос. Има обследване на мостовете“, каза Глосов.

Ремонтират пет мостови съоръжения по магистралите

виадукти
Екатерина Катрачева, Дарик радио

Липсата на поддръжка през годините е един от основните проблеми, допълни той.
 
„Още при строителството има направени пропуски. Ако погледнете пътната настилка, ще видите участъци със здрав бетон и некачествени части“, каза още инж. Светослав Глосов.

Борисов иска да се ремонтират всички мостове едновременно

виадукти
Екатерина Катрачева, Дарик радио