300 000 лева годишно допълнително, за да изпращаме SMS-и на телефон 112
300 000 лева годишно допълнително, за да изпращаме SMS-и на телефон 112 / снимка: Sofia Photo Agency, архив
300 000 лева годишно допълнително, за да изпращаме SMS-и на телефон 112
65723
300 000 лева годишно допълнително, за да изпращаме SMS-и на телефон 112
  • 300 000 лева годишно допълнително, за да изпращаме SMS-и на телефон 112

Около 300 000 лева годишно ще струва повече внедряването на възможността да изпращаме SMS на спешния телефон 112. Това заяви в интервю за Дарик депутатът от Коалиция за България Захари Георгиев.

По думите му изпращането на текстови съобщения до спешния телефон би помогнало в кризисна ситуация поне на 100 000 българи, които имат увреждания на слуха и/или говора. В същото време има и много други ситуации, в които известяването чрез SMS ще е в пъти по-удобно. Законопроектът вече е внесен в парламента, но ще бъде разгледан вероятно след лятната пауза на депутатите.

Изпращането на текстово съобщение до телефон 112 ще бъде безплатно, обясни Захари Георгиев. Ако са необходими уточнения, от единния номер ще връщат текстово съобщение, за да може да бъде осъществена комуникация.

„Необходимо е да се създаде организация, да има специален оператор, който да се грижи да комуникира със SMS-те. Аз съм направил някаква груба сметка, че годишно в тази тежка ситуация, повече от 300 000 лева допълнително за издръжката на центровете няма да е необходима”, обясни Георгиев.

До края на миналата година страната ни е имала възможност да кандидатства за грантова схема от Брюксел и внедряването на текстовите съобщения до 112 да не ни струва нищо.

Според Георгиев след време може да се стигне и до още подобрения в системата по отношение на комуникацията. За по-бързото пристигане на екипите до мястото, където е необходима помощ, обаче не може да се вземат мерки през законодателството. „Освен тази със SMS-комуникация, може да се даде другата с MMS-комуникация с видео изображение. Може законово да се регламентира и да има паралелна тристранна комуникация между 112, съответния спешен център, бил той медицински , пожарна, и третата страна - този, който дава сигнала”, коментира той.

Пред Дарик от ръководството на единния номер отказаха коментар по предложенията за изпращане на текстови съобщения до тях с аргумента, че ще го направят, ако бъдат официално потърсени, а и те са само изпълнители на волята на законодателя.