Голяма част от българските авиокомпании могат да продължат да се третират като от трети страни, въпреки влизането на България в Европейския съюз. За това предупреди министърът на транспорта Петър Мутафчиев.
Последният доклад на Европейската агенция по авиационна безопасност (ЕАСА) показва, че е твърде възможно голяма част от българските авиокомпании да не изпълнят до края на годината някои от исканите от агенцията техническите изисквания. Това означава, че те ще продължат да бъдат третирани като авиокомпании от трети страни и няма да могат да изпълняват полети във вътрешността на Европейския съюз.
Министърът на транспорта Петър Мутафчиев обясни, че ще поиска тримесечен преходен период, в който авиокомпаниите да изпълнят препоръките на ЕАСА. Wizz Air и Bulgarian Air Charter са покрили изискванията и ще получат нужния сертификат, що се отнася до „България Еър”и „Хемус Еър” за тях все още не е излязло крайното решение на Европейската агенция по авиационна безопасност, обясни Мутафчиев.
Освен техническата готовност на авиокомпаниите от агенцията са поставили условия за подмяна на руските самолети, използвани в селскостопанската авиация, както и за намаляването на административния капацитет. С новата писта на Летище София може да достигнем категория "три А", което означава кацане при мъгла, съобщи още Мутафчиев.
Министърът припомни, че в момента Летище София е с първа категория, което означава, че има възможност за кацане при мъгла при хоризонтална видимост от 550 метра и при вертикална видимост от 60 метра. При втора категория тези параметри са съответно - 35 и 30 метра. До 200 метра видимост по хоризонтала и 15 м - по вертикала, е изискването за трета категория, информира още той, като припомни, че официалното откриване на новото Летище София ще бъде на 27 декември