Предвиденият за утре протест на превозвачите се отлага за септември, съобщи пред Дарик заместник-председателят на Националното сдружение на превозвачите Красимир Лалов.
Днес сдружението е провело среща с още две организации - Национално сдружение на автомобилните превозвачи и Националната браншова камара на работодателите в транспорта. На нея превозвачите са решили да излязат на протест през септември, ако дотогава в Закона за автомобилните превози не се въведе понятието „транспортен агент".
Миналата седмица от сдружението на превозвачите заплашиха да блокират пътища, ако забраната за движение на тировете през уикенда не отпадне. Въпреки тези заплахи и премиерът Бойко Борисов, и транспортният министър Александър Цветков подкрепиха категорично ограничението и увериха, че то няма да отпадне с мотива, че така ще се избегнат повече катастрофи и ще се запазят човешки животи. Пред Дарик Лалов обясни, че само 1,4 на сто от катастрофите са по вина на тежкотоварните автомобили. Ето какво още каза той:
Всички останали се дължат на други фактори, най-вече на леките автомобили. Аз си направих един експеримент: миналата събота, прибирайки се от морето, където бях командировка, до София стигнах за четири часа и петнадесет минути. Във всички тези рискови участъци, най-вече Карнобат - Стара Загора, успяха да ме изпреварят най-малко 120 джигита нощем, яхнали много мощни коли, които хвърчаха покрай мен и в забранени участъци с 200 км/ч. Извинявайте, ама камион не може да хвърчи с 200 км./ч.
Веднага, сред като беше въведена забраната в петък, имахме информация, че тя не се спазва и че полицаите не спират камионите. Каква е вашата информация? Спирани ли са?
Мога да ви кажа, че единствено камиони са се спирали в околностите на платени частни паркинги. Наши представители имаше в цялата страна. В София не спираха камионите, защото трябваше да ги наредят или на магистрала „Хемус", или на магистрала „Тракия", което щеше да стане още по-голяма тапа от това, за което се говори. Предпоставките за пътни произшествия щяха да са огромни. Спираха се единствено в района на Разград, на Търговище, на Хасково и в района на Харманли.
Красимир Лалов съобщи още, че трите браншови организации Националното сдружение на превозвачите, Национално сдружение на автомобилните превозвачи и Националната браншова камара на работодателите в транспорта - днес са решили да напуснат Съюза на организациите в автомобилния транспорт (СОАТ) и да учредят Асоциация на българските превозвачи. В тази организация ще членуват около 380 фирми с общо около 3000 тежкотоварни автомобила и близо 4 хиляди от среден клас.