Има хронично недофинансиране за ремонти на родните пътища
Има хронично недофинансиране за ремонти на родните пътища / снимка: БГНЕС, aрхив
Има "хронично недофинансиране" за ремонти на родните пътища
55733
Има "хронично недофинансиране" за ремонти на родните пътища
  • Има "хронично недофинансиране" за ремонти на родните пътища

Има хронично недофинансиране на ремонтните работи по българските пътища. Това коментира в интервю за Дарик изпълнителният директор на Камарата на строителите в България Иван Бойков. Той припомни данните на пътната агенция, че над 40% от пътищата от първи клас са в лошо състояние и имат нужда от ремонт. Бойков призна, че има лоши примери за пътно строителство у нас като автомагистрала „Люлин", на която само няколко месеца след официалното си откриване, се появиха пукнатини и изтрита маркировка.

Няма опасност да караме по пътища със занижено качество заради предсрочното пускане на различни пътни обекти, особено на отсечки от магистрали, обясни изпълнителният директор на Камарата на строителите в България Иван Бойков. „Мисля, че не трябва да се притесняваме от това. По-скоро трябва да се притесняваме, че има хронично недофинансиране на ремонтните работи по българските пътища и то не е от сега от това правителство, а от повече от 20 години. По данни на АПИ над 40 процента са с лошо качество, а другите имат нужда от средни ремонти. Те са около 20 000 км. При 500 млн. на година си направете сметка след колко време ще имаме пътища - не говоря за магистралите, а за втори и трети клас пътища, които са между градовете и връзката с общините", коментира Бойков.

От камарата ежемесечно наблюдават обществените поръчки в България. Основната критика е не в закона, а в лошото му изпълнение, обясни Бойков: „Имаме добър закон, смея да кажа, изпълнението му не е добро и то главно се къса връзката между законосъобразност и целесъобразност. Проблемът според нас е в дописването на условия, които са дискриминационни и насочват към определени фирми. За съжаление много трудно са овладява този процес, тъй като правото е на бенефициента, който пише тези условия, а те са в рамките на закона, допълнителни изисквания за осигуряване на качество и бъдещо успешно завършване на проекта, но там често се залагат дискриминационни условия и тук е проблемът".

Решението на проблема е с участието на всички играчи по веригата, уточни още Иван Бойков.