Forbes обяви своите герои за 2012 година
Forbes обяви своите герои за 2012 година / снимки:Forbes България

Forbes България раздаде за втора поредна година своите бизнес награди, които отличават добрите бизнес практики и насърчават предприемаческия дух в България. На изискана церемония, реализирана с любезната подкрепа на КТБ, късно снощи в хотел „Шератон" - София, изданието обяви победителите в осемте категории на Бизнес наградите на Forbes 2012.

Сред тях най-силно е присъствието на компании от сектора на информационните технологии. Големият победител е технологичната компания „Телерик", която спечели две първи места - за развитие на човешките ресурси и за обществена дейност - благодарение на иновативната си стратегия и уникалните си бизнес практики.

Другата най-добре представила се компания е „Колев и Колев", която взе наградата за качество на продуктите за втора поредна година, както и две трети места - за развитие на бизнеса и за клиентска политика.

Forbes обяви своите герои за 2012 година
netinfo

Сред финалистите и победителите се отличиха както големи компании, така и малки, но динамични дружества с голям потенциал за растеж. Специалната награда на Forbes за защита на икономическата свобода беше връчена на Института за пазарна икономика.

Forbes обяви своите герои за 2012 година
netinfo

Тримата финалисти с най-висока оценка във всяка категория получиха специална грамота, а победителите - и статуетка. Ето пълния списък на победителите и техните подгласници.

Клиентска политика

1. Фокс Оптики
2. Мусала Софт
3. Колев и Колев

Развитие на бизнеса

1. Сирма Солюшънс
2. Ол Ченълс Комюникейшън
3. Колев и Колев

Качество на продуктите

1. Колев и Колев
2. Пиер Фабр Дермо-Козметик България
3. Лореал България

Качество на услугите

1. Пиа Матер
2. Висше училище по застраховане и финанси
3. Кемпински Гранд Арена - Банско

Forbes обяви своите герои за 2012 година
netinfo

Служител на годината

1. Атанас Карагьозов, регионален мениджър, Пощенска банка
2. Елеонора Тодорова, мениджър "Събития", Джобтайгър
3. Людмил Васев, проджект мениджър, Е-акт

Награда за обществена дейност

1. Телерик
2. Ейвън Козметикс България
3. Кока-Кола ХБК България

Най-добър стартиращ бизнес

1. АйМедиаШеър
2. Смол Фут
3. Чипо Лабс

Forbes обяви своите герои за 2012 година
netinfo

Развитие на човешките ресурси

1. Телерик
2. Ол Ченълс Комюникейшън
3. Кока-Кола ХБК България

"Това са нашите герои, оценени от независимо жури за забележителните им постижения в бизнеса. Ние във Forbes се възхищаваме на техния успех и се надяваме той да вдъхнови повече предприемачи да бъдат по-активни, по-креативни, по-иновативни и да следват мечтите си, независимо от предизвикателствата", казва Йордан Матеев, главен редактор на Forbes България.

Всяка една от компаниите, участвали в Бизнес наградите на Forbes, e заслужила да бъде номинирана и да спечели и да се надяваме, че онези които тази вечер не са сред победителите ще бъдат призьори догодина", заяви председателят на КРИБ Огнян Донев, който бе и почетен гост на събитието.

Получените 99 кандидатури бяха оценени по методология на Forbes, гарантираща коректността на крайния резултат, от 10-членно жури, съставено от представители на бизнеса.

Григорий Вазов, президент на Висшето училище по застраховане и финанси;
Илиан Зафиров, член на управителния съвет и изпълнителен директор на Корпоративна търговска банка;
Лъчезар Богданов, управляващ партньор в Industry Watch;
Любен Белов, управляващ партньор в LAUNCHub;
Мария Шишкова, управляващ съдружник на AIMS Human Capital;
Николай Гърнев, партньор в Ernst&Young;
Огнян Донев, председател на КРИБ и главен изпълнителен директор на Софарма;
Радостина Манахова, управляващ партньор в MMD Partners;
Станимир Каролев, основател и председател на Съвета на директорите на Карол;
Христо Илиев, основател и главен изпълнителен директор на AG Capital и председател на Сдружението на фамилния бизнес в България.

Николай Гърнев от Ernst&Young представи анализ на факторите, които допринасят за успеха на фирмите в условия на криза. Прегледът на всички 99 кандидатури показва, че се открояват ясно три основни и характерни за всяка компания фактора. Сред тях са човешките ресурси, иновативността и гъвкавостта на бизнеса в условия на криза. „Интересното е, че кризата е също и мотиватор за успеха и то особено за по-малките компании", подчерта Гърнев при представянето на резултатите.

Forbes обяви своите герои за 2012 година
netinfo