Пълната забрана за пушенето на обществени места от 2010 г. неминуемо ще се отрази на тютюневия бизнес, каза Корнелия Нинова, изпълнителен директор на „Булгартабак Холдинг” в предаването „Седмицата” на Дарик.
„Дори в момента ограниченията, които имаме за реклама се отразяват на работата. А тази пълна забрана неминуемо ще окаже влияние върху обема на пушачите”, уточни Нинова. Тя отбеляза целта на подготвяната нова рекламна кампания е да се съсредоточи върху крайната точка на продажби, „това, което правят и в момента, нашите конкуренти”.
На въпрос дали бизнес си отива с всички забрани, които му се налагат, Нинова отговори, че бизнеса „неминуемо се свива, но да загива – мисля, че е крайно”. Тя отбеляза още и обсъжданията на Световната здравна организация (СЗО) за крайни мерки за ограничаване на тютюнопушенето – пълна забрана за реклама, никакво разнообразие във външния вид на марките – бели кутии с черни надписи за всички марки, забрана за държавните институции и администрации за общуване с тютюневи компании, което е изключително крайно. „В нашия случай е и неприложимо, защото ние сме държавна компания и ежедневно сме в контакт с нашия приципал Министерството на икономиката, парламент и т.н.”, уточни още изпълнителния директор на „Булгартабак”
Не се страхуваме от конкуренцията, по-опасна е контрабандата, заяви още Нинова. в По изнесени от нея данни, „Булгартабак Холдинг” заема 60-62% от вътрешния пазарен дял, като целта е да се задържат 55% по време на финансовата криза. Апелът на изпълнителния директор на „Булгартабак” към хората, от които зависи съдбата на холдинга, е най-накрая да се вземе едно крайно, сериозно и последователно решение, тъй като неспиращите слухове за приватизация действат демотивиращо на хората, работещи в предприятието.
Цялото интервю може да прочетете ТУК