Ас на Епъл поема софтуерния отдел на Тесла
Ас на Епъл поема софтуерния отдел на Тесла / Guliver/Getty Images

Един от най-опитните програмисти в американската корпорация "Епъл" (Apple) Крис Летнър ще премине в компанията "Тесла" (Tesla Motors). Той ще отговаря за разработването на най-новата система за самоуправляващия се автомобил.

Според съобщение на сайта на "Тесла", публикувано във вторник, Летнър ще бъде вицепрезидент по софтуера на автопилота.

Той е работил за "Епъл" около 11 години и е изиграл ключова роля в създаването на програмния език Swift. Ползва ссе с репутация на професионалист от висок клас. В "Тесла" демонстрират увереност, че Летнър ще помогне в създаването на абсолютно самоуправляващ се автомобил.

Отделът в "Тесла", който ще поеме Летнър, бе управляван временно от Джина Хосейн, който бе главен програмист в компанията "Спейс екс" (SpaceX). Както "Тесла", така и "Спейс екс" са оглавявани от американския предприемач Илон Мъск.

Новият електромобил „Тесла" два пъти по-евтин (СНИМКИ/ВИДЕО)

През октомври "Тесла" обяви, че планира да снабдява всички произвеждани от нея електромобили с новите системи, необходими за напълно автономна работа на автопилота. Дотогава от компанията посочваха, че системата в нейните автомобили е предназначена да работи в присъствието на водача, който в някои случаи трябва да поеме управлението.

През последните месеци в САЩ станаха няколко катастрофи, свързани с използването на автопилота в колите на "Тесла", а Германия поиска от компанията да спре да рекламира функцията "автопилот" на своите коли, защото това водело до погрешни очаквания при клиентите.

В Германия дори се води разследване на системата за автопилот на колите, които са на пазара от октомври 2015 г. Още през септември електромобил на "Тесла" се удари в автобус в Северна Германия, при което шофьорът на колата беше леко ранен. Водачът заяви след инцидента, че бил активирал системата за самоуправление.

Tesla Motors с усъвършенстван автопилот в електромобилите си

Системата позволява автомобилът да променя автоматично лентите на движение, да управлява скоростта и спирачките, за да избегне сблъсък. Но системата е под командването на шофьора и може да бъде изключвана или пренебрегвана от него и затова засега отговорността е на шофьора. При пълния автопилот отговорността би трябвало да се поеме от компанията производител.

Ситуацията с Крис Летнър напомня, но с обратна посока, една история от април 2016 г. Тогава бившият вицепрезидент на американската компания "Тесла мотърс" Крис Порит се присъедини към "Епъл" и оглави разработките на проекта за електромобил под кодовото име "Титан".

В такива случаи Илон Мъск нарича "Епъл" "гробище на Тесла". "Те наемат хора, които сме уволнили и помежду си на шега наричаме "Епъл" "гробище на Тесла". Ако не си постигнал своето в нашата компания, отиваш да работиш в "Епъл", казва Мъск.

Източник: БГНЕС