РЗОК-Враца приема сигнали и отговаря на въпроси
РЗОК-Враца приема сигнали и отговаря на въпроси / снимка: DarikNews.bg, Иван Стрижлев

Европейският ден за правата на пациента отбелязва днес Националната здравноосигурителна каса, съвместно с  пациентски организации. В тази връзка РЗОК - Враца информира гражданите, че имат възможността да посетят приемната на РЗОК и регионалните подразделения на пациентските организации, за да поставят на място въпроси и сигнали, свързани с упражняването на техните здравноосигурителни права.

Ако гражданите не са доволни от медицинската помощ, която получават на всички нива на здравноосигурителната система, могат да отнесат проблемите си до Националната здравноосигурителна каса - 1407 София, ул. „Кричим" №1 или в РЗОК-Враца на адрес -  ул. „Иваница Данчов" 2. Това може да стане и на следните телефони: националния телефон за консултации: 0800 14 800 и стационарен телефон в РЗОК - 092/686-124.

Гражданите могат да получат информация за правата си по редица въпроси, свързани със здравното осгуряване и получаването на медицински и дентални дейности,  ползване то на Европейската здравна карта при спешна медицинска помощ в страни членки от Европейския съюз и др.

Правата на пациента според Европейската харта са 14. Сред тях са право на профилактика, право на достъп, право на информация, право на съгласие, право на свободен избор, право на тайна и поверителност, право на уважение към времето на пациента, право на спазване стандартите на качество при медицинското обслужване, право на безопасност, право на достъп до иновации, право да се избегнат ненужно страдание и болка, право на персонализирано лечение, право на жалби и обезщетение.

За първи път от началото на 2010 година пациентите имат свой представител в Общото събрание на НЗОК. Конфедерация "Защита на здравето" е единствената засега организация, призната от Министерството на здравеопазването за национално представителна пациентска организация. Тя обединява 24 организации на хора с  различен тип социално-значими заболявания.