Една година работа по проект EuroPROC отбелязва Търговско-промишлената палата - Враца, която е един от партньорите. Проектът подпомага достъпа на малките и средни предприятия до европейски обществени поръчки. Сравнителният анализ, направен от партньорите, ще бъде предмет на един от най-важните продукти на проекта - Пътеводител на добрите практики.
Организирането на съвместни тематични семинари в Катовице и Барселона, посещението в Брюксел, както и размяната на служители през юли 2009 г., допринесоха за подобряване на капацитета на персонала и на работата в мрежа между региони с повече и с по-малко опит. Чрез тях партньорите имаха възможност да идентифицират и да споделят най-важните проблеми, свързани с обществените поръчки сред малките и средни предприятия.
За да се постигне една от най-важните цели на проекта: повишаването на капацитета на европейските малки и средни предприятия в областта на обществените поръчки и усъвършенстването на подхода им към тръжните системи на ЕС, бяха организирани и няколко регионални събития за разпространение на опита и установяване на основни практики.
Търговско-промишлена палата - Враца проведе такова събитие с местни представители на МСП през ноември 2009, по време на което представи политиките на Европейския съюз за участие в публични поръчки и организира обучителна сесия на тема: Как да използваме критериите за „зелени" поръчки в практиката.
Освен събития за персонала на МСП, партньорите проведоха и такива с публични организации, които биха могли да сближат своите тръжни политики спрямо МСП. Проектът предвижда и други полезни инструменти за комуникация, например интернет страница (www.europroc.eu) и бюлетин, издаван на всеки шест месеца. Чрез тях се предоставя задълбочена информация, както и новини за всички аспекти на европейските обществени поръчки.
Тези дейностите са първата крачка към постигане на общата цел на проекта - да се повиши конкурентоспособността на европейските региони и тази на малките и средни предприятия чрез участие в международни тръжни системи. Следващите стъпки предвиждат продължение на дейностите и подобряване на уменията на партньорите за предлагане на услуги, съответстващи на нуждите на МСП с оглед разкриването на нови бизнес възможности и изискванията в сектора на обществените поръчки.