Над три хиляди врачани до момента са се включили в подписката подкрепяща подземния вариант за изграждане на високоскоростната ЖП магистрала при преминаването й през града. Подписката започна на 3-ти март и се организира от Инициативен комитет включващ ВМРО, АТАКА, ДНЕС, СПС „Защита", НД „Достойни за България", Дамски клуб „Вратица", граждани на Враца.
Членовете на Инициативния комитет проведоха среща с главния архитект на Враца - Данаил Дилков, на която се запознаха с всички детайли по проекта. Въпреки нееднократно заявената позиция на Община Враца срещу изграждането на 4 метрови шумозаглушителни стени и за промяна на предварителния план, чрез преминаване на трасето подземно или в траншея, никой не се съобрази с това. Мотивите за оскъпяване на проекта изглеждат несериозни, предвид такива фрапиращи моменти, като изграждането на чисто нови гари и паркоместа за по 60 автомобила в села от порядъка на 300-400 души.
Подписката ще продължи до началото на месец юни, като освен подвижния пункт в центъра на града, постоянни такива има в магазин „Ла Фиеста", медицински център „Света Анна", бензиностанция „Аванти", офиса на ТВ „Римекс". Наред с това в засегнатите райони - ЖК „Дъбника", „Сениче", и „Металург" се разпространяват флаери с информация за инициативата.
Инициативния комитет ще отправи покана към всички народни представители от врачански многомандатен район за среща и ангажиране с проблема.
Ако институциите не вземат предвид справедливите искания на врачани, ще се премине към протести, гражданско неподчинение, блокиране на пътни артерии и ЖП линията.
Преди ден при посещението си във Враца министър Томисла Дончев, отговарящ за средствата от ЕС, се ангажира да разговаря за проблема на врачани с министъра на транспорта. "Нито аз, нито колегите ми от управляващия орган, нито ЕК имаме намерение да правим инвестиции на сила, инвестира се само в проекти, които имат обществена подкрепа и са от очевидна полза за населението. Така че предвид на силната реакция на гражданското общество вярвам и съм сигурен, че исканията ви ще бъдат взети по внимание.
На фона на високата стойност на проекта - около 2 млр.лева не би следвало да бъде проблем да бъдат взети и допълнителни мерки, за да може населението на Враца да се чувства по-комфортно.
След приключването на Дунав мост 2 всички инвестиции за коридор № 4, особено в тази част, трябва да се смятат за приоритетни", коментира министър Дончев.
Пълният отговор на министър Дончев по темата може да чуете в прикачения файл.