Разделителна линия – тип мантинела, да бъде поставена между платната на бул. „Цар Освободител“ и на бул. „Сливница“, с което да бъде осигурена по-добра безопасност на шофьори и пешеходци. Това бе част от решенията на редовното месечно заседание на комисията по пътна безопасност, която заседава в община Варна. На срещата присъстваха кметът Иван Портних, представители на КАТ, на Общинска полиция, на общинската фирма, отговаряща за светофарните уредби - ТАСРУД, експерти от дирекциите „Инженерна инфраструктура и благоустрояване“, „Управление на сигурността и контрол по обществения ред“, „Образование и младежки дейности“, представители на неправителствените организации - „Карай умно, искам живот“ и Международна асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи.
„Трагичните случаи от последните дни, за съжаление, доказват, че е необходима друга култура на пътя. Готови сме да подкрепим законодателни промени, които гарантират драстични наказания за виновните. Ясно е, че когато има чувство за безнаказаност се подхожда изключително безотговорно и невинни хора стават жертви на тази безотговорност“, коментира кметът Иван Портних.
По време на срещата бяха обсъдени редица мерки за гарантиране на безопасността на участниците в движението във Варна, възстановяване на учебния полигон за шофьори и засилване на контрола на моторно-превозните средства, както и по-активна работа сред деца и младежи за безопасно придвижване – пеша и с велосипеди.
Председателят на „Международна асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи“ Иван Николов заяви, че са внесли в общината проектно предложение за превенция и повишаване на културата на пешеходците, като целта е да се промени нагласата на хората. От сдружението предлагат да бъдат премахнати част от пешеходни пътеки, които са в опасни зони – например, на бул. „Сливница“ в района на р-т „Рощок“. Тази позиция бе подкрепена и от представителя на КАТ.
Юлиан Аранудов от неправителствената организация „Карай умно, искам живот“ посочи, че трябва да се наблегне на превенцията с редица инициативи в час на класа в училищата. От организацията отчетоха няколко такива успешни кампании, реализирани в VII СОУ „Найден Геров“ и в националното училище по изкуствата „Добри Христов“.
Обсъдени бяха и част от мерките за промяна на градската инфраструктура. Т. нар. „интелигентни“ пешеходни пътеки, например, ще бъдат поставени на 25 ключови кръстовища в града, като част европейски проект, припомниха от ТАСРУД. Предвижда се в пътната настилка да бъде вградена система от датчици, чрез която зебрите ще светят автоматично при появата на минувачи. Разгледани бяха и няколко писмени предложения от граждани, живеещи в Галата, в районите на Военноморската болница, МБАЛ „Св. Марина“, местност „Пчелина“ за поставяне на пешеходни пътеки, тротоари, изграждане на светофарни уредби.
„Трагичните случаи от последните дни, за съжаление, доказват, че е необходима друга култура на пътя. Готови сме да подкрепим законодателни промени, които гарантират драстични наказания за виновните. Ясно е, че когато има чувство за безнаказаност се подхожда изключително безотговорно и невинни хора стават жертви на тази безотговорност“, коментира кметът Иван Портних.
По време на срещата бяха обсъдени редица мерки за гарантиране на безопасността на участниците в движението във Варна, възстановяване на учебния полигон за шофьори и засилване на контрола на моторно-превозните средства, както и по-активна работа сред деца и младежи за безопасно придвижване – пеша и с велосипеди.
Председателят на „Международна асоциация на застраховани и пострадали при катастрофи“ Иван Николов заяви, че са внесли в общината проектно предложение за превенция и повишаване на културата на пешеходците, като целта е да се промени нагласата на хората. От сдружението предлагат да бъдат премахнати част от пешеходни пътеки, които са в опасни зони – например, на бул. „Сливница“ в района на р-т „Рощок“. Тази позиция бе подкрепена и от представителя на КАТ.
Юлиан Аранудов от неправителствената организация „Карай умно, искам живот“ посочи, че трябва да се наблегне на превенцията с редица инициативи в час на класа в училищата. От организацията отчетоха няколко такива успешни кампании, реализирани в VII СОУ „Найден Геров“ и в националното училище по изкуствата „Добри Христов“.
Обсъдени бяха и част от мерките за промяна на градската инфраструктура. Т. нар. „интелигентни“ пешеходни пътеки, например, ще бъдат поставени на 25 ключови кръстовища в града, като част европейски проект, припомниха от ТАСРУД. Предвижда се в пътната настилка да бъде вградена система от датчици, чрез която зебрите ще светят автоматично при появата на минувачи. Разгледани бяха и няколко писмени предложения от граждани, живеещи в Галата, в районите на Военноморската болница, МБАЛ „Св. Марина“, местност „Пчелина“ за поставяне на пешеходни пътеки, тротоари, изграждане на светофарни уредби.