Решението за изграждане на рибарско пристанище в местността Карантината на плажа в квартал „Аспарухово” предизвика бурни дебати на извънредната сесия на Общинския съвет във Варна.
Проектът трябваше да бъде гласуван по спешност, тъй като в края на месеца изтича срокът за кандидатстване за безвъзмездна финансова помощ по Програмата за морско дело и рибарство 2014-2020. По нея могат да бъдат получени до 8 млн. лв., а цялото строителство се изчислява на 16,6 млн. лв. Остатъкът от сумата трябва да бъде поет от местния бюджет.
Съветникът Христо Атанасов поиска обяснения от кметската администрация как ще бъде осигурено финансирането, а колегата му Костадин Костадинов допусна, че пристанището може да бъде превърнато в яхтено, като достъпът на рибарите да бъде ограничен или те да бъдат задължени да плащат високи такси.
В същия дух беше изказването на независимия Григор Григоров, който постави въпроса за икономическата целесъобразност на проекта. Той се усъмни, че рибарите ще могат да плащат такси с минималните си доходи от улова и предположи, че пристанището ще повиши цените на намиращите се в близост частни имоти. Сред тях е луксозният жилищен комплекс „Варна Саут бей”, в който един от инвеститорите е Данаил Славов–Дънката.
Рибарското пристанище в „Аспарухово” – проект за близо 17 милиона лева
От отговора на зам.-кмета Христо Иванов стана ясно, че рибарите няма за заплащат такси за ползването на пристанището, а само разходи за консумативите. Шест години след завършването на проекта няма да може да се променя предназначението му.
Пристанището е предвидено за повече от 100 плавателни съда. Ще бъдат изградени и 3 съоръжения за спускане на лодките във водата.
Проектът предвижда още изграждане хидротехнически съоръжения, паркинги, 3-етажна сграда, работилница за лодки, рибна борса и 12-метрова кула с панорамна площадка. Освен до нея свободен достъп ще има и до вълнобойната стена, върху която ще бъде обособена зона за разходки, обясни главният архитект на Варна Виктор Бузев.
Как ще изглежда новото рибарско пристанище в „Аспарухово” (СНИМКИ)
Строителството на рибарското пристанище се очаква да продължи 36 месеца, като най-рано може да започне през есента на следващата година, допълни Христо Иванов.
След продължили близо час и половина обсъждания в крайна сметка съветниците единодушно подкрепиха проекта, като нито един от тях не гласува „против”, а само четирима се въздържаха.
Проектът трябваше да бъде гласуван по спешност, тъй като в края на месеца изтича срокът за кандидатстване за безвъзмездна финансова помощ по Програмата за морско дело и рибарство 2014-2020. По нея могат да бъдат получени до 8 млн. лв., а цялото строителство се изчислява на 16,6 млн. лв. Остатъкът от сумата трябва да бъде поет от местния бюджет.
netinfo
В същия дух беше изказването на независимия Григор Григоров, който постави въпроса за икономическата целесъобразност на проекта. Той се усъмни, че рибарите ще могат да плащат такси с минималните си доходи от улова и предположи, че пристанището ще повиши цените на намиращите се в близост частни имоти. Сред тях е луксозният жилищен комплекс „Варна Саут бей”, в който един от инвеститорите е Данаил Славов–Дънката.
Рибарското пристанище в „Аспарухово” – проект за близо 17 милиона лева
От отговора на зам.-кмета Христо Иванов стана ясно, че рибарите няма за заплащат такси за ползването на пристанището, а само разходи за консумативите. Шест години след завършването на проекта няма да може да се променя предназначението му.
Пристанището е предвидено за повече от 100 плавателни съда. Ще бъдат изградени и 3 съоръжения за спускане на лодките във водата.
Проектът предвижда още изграждане хидротехнически съоръжения, паркинги, 3-етажна сграда, работилница за лодки, рибна борса и 12-метрова кула с панорамна площадка. Освен до нея свободен достъп ще има и до вълнобойната стена, върху която ще бъде обособена зона за разходки, обясни главният архитект на Варна Виктор Бузев.
Как ще изглежда новото рибарско пристанище в „Аспарухово” (СНИМКИ)
Строителството на рибарското пристанище се очаква да продължи 36 месеца, като най-рано може да започне през есента на следващата година, допълни Христо Иванов.
След продължили близо час и половина обсъждания в крайна сметка съветниците единодушно подкрепиха проекта, като нито един от тях не гласува „против”, а само четирима се въздържаха.