Тодор Иванов: Шофьори предпочитат да платят глоба от 50 лв., вместо такса от 2 лева

Трудно озаптяваме малките ромчета, които влизат между багерите, за да събират железни отпадъци при събарянето на къщи в "Максуда"

/ Impact Press Group, архив
Трудно озаптяваме малките ромчета, които влизат между багерите, за да събират железни отпадъци при събарянето на къщи в "Максуда"
Тодор Иванов, зам.-кмет
101961
Тодор Иванов, зам.-кмет
  • Тодор Иванов, зам.-кмет
За да не платят такса за синя зона, някои шофьори паркират върху тротоари, неразчертани места или жълта маркировка. Предпочитат да спестят 2 лева такса за паркиране, но да платят 50 лева глоба, което е нонсенс, коментира в интервю за Дарик Варна зам-кметът по сигурността Тодор Иванов. На ден се санкционират между 10 и 30 недобросъвестни водачи, посочи той. 

СБА категорично против увеличение на часовете по кормуване

Иванов призна, че живущите в центъра на града имат проблеми с паркирането на автомобилите си след края на работното време на синята зона и в почивните дни. 
 
Мерките на общинската администрация през последните години за ограничаване на автомобилите в Морската градина дават резултат, смята Тодор Иванов. Като пример той посочи, че през 2015 г. санкционираните водачи са били над 12 000, а от началото на тази година са само 87

Предлагат по-опасните нарушения да оскъпяват Гражданската отговорност

Генералният план за организация на движението във Варна ще бъде актуализиран, след като Експертният съвет по устройство на територията (ЕСУТ) прие предложението на общинската Комисия по безопасност. На два от входовете на Морската градина ще бъдат поставени знаци , които забраняват достъпа на МПС в парка.

По-сложен е въпросът обаче с частните паркинги на територията на Морската градина. Собствениците им могат да обжалват всяка забрана за ползването им, издадена от общината.

„Въпросът не е лесен за разрешаване, защото трябва да се съобразим с обществения интерес и този на гражданите, които работят и живеят там. Стремим се към максимално ограничаване на автомобилите, като изключения ще има за специализирани коли, на почистващи фирми и на обслужващите Зоологическата градина, Логопедичната градина и други обществени институции”.

Работата по системата „бонус-малус“ продължава - какво предстои?

При събарянето на опасни постройки в циганското гето „Максуда” заради изграждането на ново кръгово кръстовище за връзка между улица „Девня” и бул. „Васил Левски” полицаите и общинските служители се чудят как да предпазят децата от багерите, призна Тодор Иванов.  

„Трудно озаптяваме малките ромчета, които влизат между багерите, за да събират железни отпадъци. Това става в присъствието на родителите им, които са дезинтересирани”. 

В тази част на булевард „Левски” няма пасарелки и такива не са предвидени по проект. Поради тази причина често се пресича на нерегламентирани места, което създава сериозна опасност и за пешеходците, и за шофьорите, каза още Тодор Иванов. Все още няма окончателно решение за максималната скорост по новата отсечка. 
 
Над 56 000 български шофьори участваха в проучването за индекса за безопасно шофиране

Напоследък се забелязва рязко увеличаване на броя на глутниците от бездомни кучета във Варна. Според Тодор Иванов животните са от други общини, защото са некастрирани.
 
„Не можем да оставим гражданите без защита и реагираме на всички сигнали за агресивни кучета”. 

Общинският приют в село Каменар ще продължи да функционира, след като бъдат изпълнени издадените предписания за открити нередности след проверка на Областната дирекция по безопасност по храните, допълни още зам.-кметът. В момента кучетата са изведени оттам и са преместени в Девня, като за тях се грижи фондацията „Лъки Хънт”. 
 
 Целият разговор с Тодор Иванов е в прикаченото аудио.