Мярката се предприема във връзка с препоръки на Агенция “Държавен вътрешен финансов контрол”, включени в одитен доклад за работата на дружеството в периода 2004-2005 година.
Според финансовите експерти за ревизирания период Параходството е запазило тенденцията за увеличаване на приходите, реализирани от договори за тайм-чартър. При всички направления /с изключениe на танкери и химикаловози/ е налице увеличение на печалбата, в някои случаи с повече от 200 %, се посочва в доклада.
Проверени са били 25 договора за тайм-чартър на кораби на БМФ. При 20 от тях цената е съответствала на пазарната цена. В останалите 5 случая цената е била по-ниска, а договорите са били сключени въз основа на получена само една оферта, основно по схемата ремонт срещу наем, обясни капитан Донев.
Корабите са най-старите в предприятието. За всички тях има решение на Съвета на директорите на БМФ за продажба за скрап. Благодарение на тези 5 договора и по-дългата експлоатация на корабите са били запазени 170 работни места, посочи генералният директор на БМФ.