92397
Петър Сеферов отчита 2016 година
Рекордна печалба от 13,5 млн. лв. за 2016 г., което е около два пъти повече спрямо предходната година, отчита „Пристанище Варна”. Това се дължи на конюнктурата на пазара и на привлечените товари по проекта „Южен поток”, приходите от които идват не само от обработката на тръбите, но и от тяхното съхранение. Това обясни в студиото на Дарик Варна изпълнителният директор на порт Петър Сеферов, който допълни, че 90 % от износа се дължи на продукцията на девненските заводи, контейнерите товари и зърното.
Пиковата година за екпорт на зърно е била 2013 г, когато през пристанището са минали 4,3 млн. тона. Иначе количеството на товарите се движи между 2,5-3 млн. тона годишно, 70 % от които се обработват на „Варна Изток”.
„Последните години се смени начинът на износ на зърно и той вече не е кампаниен. Има много складове за съхранение, а голяма конкуренция са ни и малките пристанища”, допълни Сеферов.
Липсата на генерален план за варненското пристанище затруднява неговото развитие, смята изпълнителният директор.
„През последните години изоставаме технологично при обработката на зърно и контейнери и за тези товари имаме нужда от нови терминали, защото „Варна Изток” е старо и амортизирано пристанище. Трудно е да правим инвестиции, защото от години нямаме генерален план и не можем да сторим нищо, а без инфраструктура няма как да се обновява техниката”, каза още Сеферов.
Преди летния сезон предстои да бъде поставено осветление в отворената пешеходна зона край Морска гара, където ще продължи озеленяването и ще бъде открито още едно заведение. От ръководството на пристанището имат идея и за поставяне на ветроходна яхта като паметник на кръстовището до басейн „Приморски”.
Само 3 пасажерски кораба досега са заявили, че ще включат Варна в своите маршрути. Очакванията са броят им да е сходен с този през миналата година, когато 11 кораба акостираха в морския град.
Пиковата година за екпорт на зърно е била 2013 г, когато през пристанището са минали 4,3 млн. тона. Иначе количеството на товарите се движи между 2,5-3 млн. тона годишно, 70 % от които се обработват на „Варна Изток”.
„Последните години се смени начинът на износ на зърно и той вече не е кампаниен. Има много складове за съхранение, а голяма конкуренция са ни и малките пристанища”, допълни Сеферов.
Липсата на генерален план за варненското пристанище затруднява неговото развитие, смята изпълнителният директор.
„През последните години изоставаме технологично при обработката на зърно и контейнери и за тези товари имаме нужда от нови терминали, защото „Варна Изток” е старо и амортизирано пристанище. Трудно е да правим инвестиции, защото от години нямаме генерален план и не можем да сторим нищо, а без инфраструктура няма как да се обновява техниката”, каза още Сеферов.
Преди летния сезон предстои да бъде поставено осветление в отворената пешеходна зона край Морска гара, където ще продължи озеленяването и ще бъде открито още едно заведение. От ръководството на пристанището имат идея и за поставяне на ветроходна яхта като паметник на кръстовището до басейн „Приморски”.
Само 3 пасажерски кораба досега са заявили, че ще включат Варна в своите маршрути. Очакванията са броят им да е сходен с този през миналата година, когато 11 кораба акостираха в морския град.