/ Булфото
Варненци излязоха на протест пред сградата на областна управа срещу отмяната на забраната за движението на автомобили по крайбрежната алея в града, предава 24 часа.
 

варна протест
Булфото


Движението на коли беше спряно на 8 юли миналата година от тогавашния областен управител Благомир Коцев. Преди няколко дни, обаче, настоящият – Марио Смърков, който междувременно подаде оставка, отмени тази заповед.
 

варна протест
Булфото


Това предизвика протеста на варненци, които поискаха алеята да остане изцяло пешеходна зона, като по нея се допускат само колоездачи.
Аргументите, които използвах, когато издадох заповедта си, все още са валидни, каза пред медиите Благомир Коцев, който също се включи в протеста. Той уточни, че все още никой не е запознат какво точно гласи заповедта на Марио Смърков и изрази притеснение, че всъщност сега всичко се прехвърля към кмета на града Иван Портних.

Областният управител на Варна забрани движението на коли по крайбрежната алея

От Сдружението на заведенията в България също излязоха със становище по казуса.

Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията, бизнеса, гостите на Варна и варненци, разчитат, че ще се сътвори една равнопоставена за всички основа за работа, отмора, разходки и занимания. Не считаме, че следва институциите и политиците ни, водени от крайни популистични възгледи, да ощетяват цели браншове, които с активността си способстват Варна да стане едно по-добро място за живеене в България.

Председателят на организацията Марин Сотиров коментира за “24 часа”, че бизнесът в крайбрежната алея страда от спирането на автомобилите и загубите за ресторантьорите са 50-60 % от оборота от 8 юли миналата година, когато тя беше затворена.

Той призна, че понякога натрупването на пешеходци, коли, велосипеди, тротинетки става много, но за щастие не е довело до инциденти. А след спирането на автомобилите са станали два инцидента с тротинетки. Празното пространство дава възможност тротинетките да карат по-бързо.

Освен с клиентите, имаме проблеми с колите за доставка. Часовият прозорец сутрин рано не беше достатъчен за зареждане, но бизнес моделът не е устроен да бъде зареждан само сутрин, налага се при форсмажорни обстоятелства допълнително зареждане, имаше проблем с влизане на колите на СОТ, инкасо автомобилите, придвижването на персонала, особено прибирането ѝм в малките часове на денонощието.

Сотиров смята, че може да се направи така, че да има място за всички на алеята. За целта трябва да се разшири теренът, ако трябва държавата да изкупи прилежащи частни имоти, да се затегне контролът, когато се пуснат автомобилите по нея, да се облагороди, да се разчертаят пътни ленти, да се ограничи достапът на автомобили до определена бройка. При възникване на проблем не е задължително да въвеждаме забрана, трябва да се търсят други решения, коментира още Сотиров.