Между 8 и 12 млн. евро са необходими за цялостното обновяване на основните пътища във Варна, заяви в предаването „Зала Пленарна” на Дарик Варна Пейчо Пейчев, зам.-кмет с ресор финанси, икономика, общинска собственост, административно и информационно обслужване. Общината ще търси помощ за целта от Европейската банка за възстановяване и развитие, тъй като тя предлага облекчени условия. Ако бъде сключено споразумение с финансовата институция, проблемите в инфраструктурата на града могат да бъдат решени в следващите 2 – 3 години, изрази увереност зам.-кметът с едни от най-важните ресори в Община Варна. Според Пейчев само рехабилитация на пътната инфраструктура не е достатъчна, тъй като това води до ремонти всяка година.
Всички договори, които общината сключва със строителните фирми, да бъдат придружени с гаранционна карта. Такова условие в контрактите обмислят от местната администрация, съобщи още Пейчо Пейчев. Така фирмите ще поемат ангажимент за гаранция на свършената работа за срок от 5 години и ще носят отговорност, ако възникнат проблеми след предаването на обекта.
Пейчев посочи, че от 7,9 млн. лв. дефицит в бюджета през първото шестмесечие, благодарение на усилията на администрацията той е спаднал на 3,3 млн. лв. към края на септември. Очаква се той да падне още и да се мине към балансиран бюджет.
За момента няма конкретни цифри за бюджета за 2014 година, но подготовка за него вече тече. Целта е да се проведат срещи с второстепенните разпоредители, за да се види кои са приоритетите и как по-правилно да се разпределят средствата. Специално създадена работна група се занимава с капиталовата рамка, за да се откроят приоритетните обекти.
Бюджетът представлява сбор от много цифри, но е важно как ще бъдат насочени и организирани, за да решат повече проблеми. Няма как да бъдат приложени кой знае какви нови инструменти, тъй като това е суха материя, при която няма как да има творчество, обясни зам.-кметът. Според него важното при оформяне на бюджета е да има систематичност, последователност, за да се решават проблемите в приходната част чрез повишаване събираемостта на данъците и таксите. Ресорната дирекция в общината работи съсредоточено в това направление и вече има положителни резултати, разкри Пейчев. По негови думи общата събираемост към края на септември е 80 – 85 процента, което зам.-кметът оценява като добър старт за новото управление.
По данни на администрацията от данък „недвижими имоти“ са постъпили 22 млн. лв, 3,7 млн. лв. са постъпленията от данък „туризъм“, 12 млн. лв. са влезли в местната хазна от налога за МПС. По-ниски са постъпленията при данък „придобиване“ заради спрените разпоредителни сделки, отчете Пейчев. Въпреки че по план са заложени 5 млн. лв. приходи от тях, в момента в хазната има постъпили едва 145 хил. лв.
Сумите от глоби, които постъпват в бюджета имат по-скоро възпитателна функция, отколкото да пълнят хазната, коментира той. Над 1000 са нерегистрираните в града автомобили, нарушения се допускат и заради закъснения в декларирането на имоти след придобиване.
За момента целенасочена ревизия на завареното в администрацията няма, но управлението назад в годините е било инспектирано от Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ), обясни Пейчев. Открити са редица нарушения при провеждане на процедури по Закона за обществените поръчки, по така наречения рамков договор, както и по управлението на общинската собственост.
На този етап не е обсъждано увеличение на заплатите на служителите в администрацията, каза още заместникът на Портних. На фона на тежката икономическа ситуация и нуждата да се наблегне на социалните дейности и да се запазят нивата на местните данъци и такси въпросът с възнагражденията на чиновниците не е актуален, смята той.
Според Пейчев 100 дни са достатъчни, за да се види насоката на работата на новото управление, но не и за цялостното обхващане на многото натрупани проблеми.
„За да бъде човек уверен в това, което прави, е нужно да мине поне една година, да се завърти една цяла бюджетна процедура. Така тепърва нещата се виждат в детайли и през втората година започва усъвършенстване“, коментира още той.
"Кметът Иван Портних е интелигентен, подготвен, не се влияе от никого. Няма задкулисие, той е човекът, който взема решения и организира процесите процесите в общината. Аз само искам да бъда в полза на общината и да го подпомагам в действията му", увери Пейчев.Той разкри, че се познават с Портних отпреди назначението му, работили са заедно в сферата на туризма.
Пейчо Пейчев дойде от София, след като през тази година беше поканен да се включи в работата на местната администрация. Работил е доста години във Варна, но е напуснал града през 2006 година. Има 35 години трудов стаж. Първата му месторабота е в пристанището в Русе. Бил е офицер от армията, работил е в банки и застрахователни институции. Заемал е постове в Министерството на икономиката и в Министерството на отбраната.