През тази година ще започнат два проекта за скоростни пътища, съобщи във Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков. По думите му единият ще свърже Варна и Дуранкулак, а другият е от крайморския град през Добрич към Силистра. Цеков уточни, че планът е първо да бъде възложено разработването на идеен проект с пълни инженерно-геоложки проучвания. И двата пътя ще бъдат с по две платна с две ленти. Финансирането на проектите ще бъде осигурено от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Съществуват всички предпоставки в началото на март да бъде рестартирано изграждането на автомагистрала „Хемус“, допълни министърът. Той уточни, че работата ще започне в участъците, за които има издадени разрешения за строителство. Цеков допълни, че към средата на годината се очаква да излезе такова разрешение за участък 9 от магистралата, както и за участъци от 4 до 6. По думите на министъра заради двегодишното спиране на проекта, изпълнителите на строителството ще представят нови графици на работата и ще бъдат определени нови крайни срокове.
Във Варна министър Цеков заедно с председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Ясен Йорданов и изпълнителния директор на „Български ВиК холдинг“ инж. Лозко Лозев се срещнаха с кметове на общините от Варненския регион. Домакин на разговора бе областният управител проф. Андрияна Андреева. В срещата се включиха и народни представители от Варна.
До март се очаква да бъде възложена и обществена поръчка за изработване на доклади за оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС) за магистрала „Черно море“, каза още министърът. По думите му за този път са идентифицирани две трасета. Цеков уточни, че след приемането на ОВОС, същинското проектиране на утвърдения вариант за трасето ще може да започне през 2025 година.
През настоящата година ще бъде поставено началото и на проект за техническо проектиране за ремонта на Аспаруховия мост във Варна, посочи Цеков. Според него това би дало възможност реалните дейности по съоръжението да започнат догодина. Големият проблем на Варна обаче е нуждата от втори мост, допълни министърът. Той уточни, че такъв е предвиден и в двете възможни трасета на новата магистрала „Черно море“. Мостът ще бъде в района на Белослав. Когато бъде утвърдено трасето на магистралата, приоритетно от нея ще бъде изпълнен участъкът Белослав – Варна, допълни Цеков.
Инж. Ясен Йорданов допълни, че Аспаруховият има нужда от основен ремонт и сериозно конструктивно укрепване. Съоръжението трябва да бъде приведено изцяло към съвременните противоземетръсни норми. Преди летния сезон отново ще бъде направен текущ ремонт на моста, каза още председателят на АПИ.
Министър Цеков каза още, че вече има избрани изпълнители за ремонт на Дюлинския и на Айтоския проход. Издадени са и разрешения за строеж. Според инж. Йорданов се планира и ремонт на Обзорския проход.
По думите на министър Цеков през настоящата година във Варненския регион ще бъдат изпълнени основни ремонти на около 80 километра пътища, а на други 70 ще бъде извършен текущ ремонт. Освен това вече има подписан договор с изпълнител на техническия проект на обходния път на град Провадия. Реалното му изпълнение ще започне през 2025 година.
Съществуват всички предпоставки в началото на март да бъде рестартирано изграждането на автомагистрала „Хемус“, допълни министърът. Той уточни, че работата ще започне в участъците, за които има издадени разрешения за строителство. Цеков допълни, че към средата на годината се очаква да излезе такова разрешение за участък 9 от магистралата, както и за участъци от 4 до 6. По думите на министъра заради двегодишното спиране на проекта, изпълнителите на строителството ще представят нови графици на работата и ще бъдат определени нови крайни срокове.
Във Варна министър Цеков заедно с председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Ясен Йорданов и изпълнителния директор на „Български ВиК холдинг“ инж. Лозко Лозев се срещнаха с кметове на общините от Варненския регион. Домакин на разговора бе областният управител проф. Андрияна Андреева. В срещата се включиха и народни представители от Варна.
До март се очаква да бъде възложена и обществена поръчка за изработване на доклади за оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС) за магистрала „Черно море“, каза още министърът. По думите му за този път са идентифицирани две трасета. Цеков уточни, че след приемането на ОВОС, същинското проектиране на утвърдения вариант за трасето ще може да започне през 2025 година.
През настоящата година ще бъде поставено началото и на проект за техническо проектиране за ремонта на Аспаруховия мост във Варна, посочи Цеков. Според него това би дало възможност реалните дейности по съоръжението да започнат догодина. Големият проблем на Варна обаче е нуждата от втори мост, допълни министърът. Той уточни, че такъв е предвиден и в двете възможни трасета на новата магистрала „Черно море“. Мостът ще бъде в района на Белослав. Когато бъде утвърдено трасето на магистралата, приоритетно от нея ще бъде изпълнен участъкът Белослав – Варна, допълни Цеков.
Инж. Ясен Йорданов допълни, че Аспаруховият има нужда от основен ремонт и сериозно конструктивно укрепване. Съоръжението трябва да бъде приведено изцяло към съвременните противоземетръсни норми. Преди летния сезон отново ще бъде направен текущ ремонт на моста, каза още председателят на АПИ.
Министър Цеков каза още, че вече има избрани изпълнители за ремонт на Дюлинския и на Айтоския проход. Издадени са и разрешения за строеж. Според инж. Йорданов се планира и ремонт на Обзорския проход.
По думите на министър Цеков през настоящата година във Варненския регион ще бъдат изпълнени основни ремонти на около 80 километра пътища, а на други 70 ще бъде извършен текущ ремонт. Освен това вече има подписан договор с изпълнител на техническия проект на обходния път на град Провадия. Реалното му изпълнение ще започне през 2025 година.