През 2018 г. трафикът на летищата във Варна и Бургас се очаква да нарасне с около 10%, според планираните полети към момента – значителен ръст предвид постиженията от 2017 г. (8.42%) и 2016 г. (22%), обявиха от компанията концесионер на двете морски летища.
Варненското летище с по-голям ръст на пътниците от бургаското
Понастоящем най-големите пазари за Варна и Бургас са Русия, Германия, Великобритания и Полша. Очаква се спадът на руските туристи да продължи, а пътниците от последните три страни да се увеличат, като полският пазар продължава да се развива – прогнозата за растеж е 30%-40% за 2018 г.
„Миналата година ръстът за Полша бе 70% и е чудесно тази година да видим, че Ryanair Sun ще изпълнява чартърни полети до Варна и Бургас от редица полски градове“, каза Улрих Хеппе, главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“.
„Нараства и търсенето от Великобритания – Thomas Cook Airlines UK и TUI Airways стартират летни полети до Варна от няколко британски градове, включително Бирмингам и Манчестър“.
Освен Ryanair Sun, Thomas Cook и TUI Airways, 8 нови авиолинии са планирани за Варна: Победа, SUNDAIR GmbH, Brussles Airlines, Transavia Airlines, Corendon Airlines Europe, SkyEurope Airlines Hungary, Wings of Lebanon и Aircompany Armenia.
Новите дестинации от Варна са 6: Касел в Германия (SUNDAIR GmbH), Залцбург в Австрия (Bulgarian Air Charter), Бирмингам във Великобритания (Thomas Cook Airlines UK), Харстад в Норвегия (Thomas Cook Airlines Scandinavia), Лион във Франция (Travel Service) и Кайро в Египет (Bulgarian Air Charter).
За Бургас новите авиолинии са 8: Ryanair, Аерофлот, Dart Airlines, Ryanair Sun, Blue Bird Airways, SкyEurope Airlines Hungary, Lufthansa и El Al Israel Airlines Ltd. Новите дестинации са 14: Мюнхен Меминген и Дюселдорф Везе в Германия (Ryanair), Милано Бергамо в Италия (Ryanair), Лвов в Украйна (Dart Airlines), Ротердам и Маастрихт в Холандия (Corendon Dutch Airlines), Лодз и Шимани в Полша (Enter Air & Small Planet Airlines), Лил във Франция (Small Planet Airlines), Йоребру и Норкьопинг в Швеция (BH Air), Вааса във Финландия (BH Air), Бейрут в Ливан (BH Air) и Техеран в Иран (BH Air).
В сравнение с първите 3 месеца на 2017 г., тази година за периода януари-март трафикът на летище Бургас е нараснал с 16.8%, а на летище Варна с 92.3%. Очаква се през 2018 г. летище Бургас за първи път да посрещне над 3 милиона пътници, а летище Варна над 2 милиона.
„Тези цифри не представляват проблем за летищата, но въпреки това ние вече проектираме разширяването на летище Бургас, което ще се случи в периода 2019-2020 г.“ заяви Улрих Хеппе.
Рехабилитира се и перона за обслужване на въздухоплавателни средства на двете летища. По този начин ще бъдат оптимизирани местостоянките за обслужване на самолетите и ще се увеличи капацитета и ефективността.
Във Варна приключва и ремонтът на пътека за рулиране „Алфа“ – най-използваната и най-дълга пътека за рулиране. Ремонтът е продиктуван от нуждите на по-големите въздухоплавателни средства и след него пътеката ще може да поеме дори самолети код „F”.
20 екипа се състезават да изрисуват една от сградите на летище Варна
„Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД продължава да води преговори за нови авиолинии и маршрути. „Ние се вслушваме в клиентите си и знаем, че директни полети до Испания са много желани – както често ни се напомня на страниците ни във Facebook.
Процесът на преговори обаче е дълъг“ каза Улрих Хеппе. „Например с Wizz Air преговаряхме повече от две години, а с Ryanair около година. Разбира се, ние продължаваме да работим за това повече самолети да кацат по черноморските летища.“
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Варненското летище с по-голям ръст на пътниците от бургаското
Понастоящем най-големите пазари за Варна и Бургас са Русия, Германия, Великобритания и Полша. Очаква се спадът на руските туристи да продължи, а пътниците от последните три страни да се увеличат, като полският пазар продължава да се развива – прогнозата за растеж е 30%-40% за 2018 г.
„Миналата година ръстът за Полша бе 70% и е чудесно тази година да видим, че Ryanair Sun ще изпълнява чартърни полети до Варна и Бургас от редица полски градове“, каза Улрих Хеппе, главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“.
„Нараства и търсенето от Великобритания – Thomas Cook Airlines UK и TUI Airways стартират летни полети до Варна от няколко британски градове, включително Бирмингам и Манчестър“.
Летище Варна
Новите дестинации от Варна са 6: Касел в Германия (SUNDAIR GmbH), Залцбург в Австрия (Bulgarian Air Charter), Бирмингам във Великобритания (Thomas Cook Airlines UK), Харстад в Норвегия (Thomas Cook Airlines Scandinavia), Лион във Франция (Travel Service) и Кайро в Египет (Bulgarian Air Charter).
За Бургас новите авиолинии са 8: Ryanair, Аерофлот, Dart Airlines, Ryanair Sun, Blue Bird Airways, SкyEurope Airlines Hungary, Lufthansa и El Al Israel Airlines Ltd. Новите дестинации са 14: Мюнхен Меминген и Дюселдорф Везе в Германия (Ryanair), Милано Бергамо в Италия (Ryanair), Лвов в Украйна (Dart Airlines), Ротердам и Маастрихт в Холандия (Corendon Dutch Airlines), Лодз и Шимани в Полша (Enter Air & Small Planet Airlines), Лил във Франция (Small Planet Airlines), Йоребру и Норкьопинг в Швеция (BH Air), Вааса във Финландия (BH Air), Бейрут в Ливан (BH Air) и Техеран в Иран (BH Air).
Летище Варна
„Тези цифри не представляват проблем за летищата, но въпреки това ние вече проектираме разширяването на летище Бургас, което ще се случи в периода 2019-2020 г.“ заяви Улрих Хеппе.
Рехабилитира се и перона за обслужване на въздухоплавателни средства на двете летища. По този начин ще бъдат оптимизирани местостоянките за обслужване на самолетите и ще се увеличи капацитета и ефективността.
Във Варна приключва и ремонтът на пътека за рулиране „Алфа“ – най-използваната и най-дълга пътека за рулиране. Ремонтът е продиктуван от нуждите на по-големите въздухоплавателни средства и след него пътеката ще може да поеме дори самолети код „F”.
20 екипа се състезават да изрисуват една от сградите на летище Варна
„Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД продължава да води преговори за нови авиолинии и маршрути. „Ние се вслушваме в клиентите си и знаем, че директни полети до Испания са много желани – както често ни се напомня на страниците ни във Facebook.
Процесът на преговори обаче е дълъг“ каза Улрих Хеппе. „Например с Wizz Air преговаряхме повече от две години, а с Ryanair около година. Разбира се, ние продължаваме да работим за това повече самолети да кацат по черноморските летища.“
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК