Балетът на Държавна опера-Стара Загора ще представи на сцената премиерния спектакъл „Гето“ на световно известния италиански хореограф Марио Пиаца.
„Златната липа“ се завръща през юни с 54 нови филма от Европа
Дългогодишният асистент и съмишленик на Марио Пиаца Людовик Парти отново е главна фигура в работата по подготовката и осъществяването на атрактивното и вълнуващо заглавие.
Изцяло екип на Старозагорската опера е ангажиран в новата постановка на хитовия спектакъл: сценографията е на художника Тодор Демеров, а костюмите са дело на Мария Христова. В спектакъла участва цялата многонационална балетна трупа на Държавна опера-Стара Загора.
Марио Пиаца избра балета на Старозагорската опера, за да постави за втори път на българска сцена своя уникален танцов спектакъл “Гето”. “Защото това е страната, в която е извършен безпрецедентен акт на хуманност за спасението на хиляди хора.
Идеята на “Гето” е, че човек се затваря в различни видове гета – от онова, което е свързано с религия, раса и етническа принадлежност до гетото на елита, на собствената интелектуалност и емоционалност, а напоследък най-непреодолими са виртуалните самоограничения.
"Стабат Матер" на Джоакино Росини на Велики четвъртък в операта
Границите им могат да бъдат прекрачени само чрез съзидателната енергия. Гетото е въпрос на душевна нагласа и преодоляването му е свързано със състоянието на духа.
“Гето” създава усещането за едно патриархално общество, където за всички има място и всички са добре дошли. Но не за дълго. Балетът не търси точна повествователност, а провокира асоциации.
Мъжете свалят ризите си и тръгват в неизвестна посока. Жените остават сами.Пластичните фигурни композиции напомнят Стената на плача, камарите от трупове в газовите камери, страданията от самотата и липсата на общността.
Третата част възстановява прекъснатата сватба. Основен двигател на действието е Главният равин, който загръща солиста в изоставената му риза и го връща обратно в изоставения бащин дом, в общността, където винаги е добре приет.
Символичният образ на Душата (еврейската душа) извежда балетния спектакъл в сферата на метафората и обобщенията - на съхранената духовност и продължението на живота.
Марио Пиаца е роден в Монреал, Канада. Получава образованието си в Италия, където учи класически балет, и в САЩ, където се занимава с модерен балет. Като хореограф работи в различни театри в Италия, Франция, Чехия, Сърбия, Канада, Венецуела, САЩ. Критиката определя творчеството му като съчетание на противоположности и открива в постановките му "горчива сладост в изразните средства и съвместяване на агресия с мекота".
За своя спектакъл „Гето“ по музика Клезмер и Горан Брегович, получава наградата за изящни изкуства от Европейската Еврейска Асоциация в Лондон. През 2018 Маестро Марио Пиаца е удостоен с престижното звание „Кавалер на Република Италия“, връчена му от Президента Серджо Матарела.
На 21 май, от 19.00 часа Балетът на Държавна опера-Стара Загора ще представи на сцената спектакъла „Гето“.
„Златната липа“ се завръща през юни с 54 нови филма от Европа
Дългогодишният асистент и съмишленик на Марио Пиаца Людовик Парти отново е главна фигура в работата по подготовката и осъществяването на атрактивното и вълнуващо заглавие.
Изцяло екип на Старозагорската опера е ангажиран в новата постановка на хитовия спектакъл: сценографията е на художника Тодор Демеров, а костюмите са дело на Мария Христова. В спектакъла участва цялата многонационална балетна трупа на Държавна опера-Стара Загора.
Марио Пиаца избра балета на Старозагорската опера, за да постави за втори път на българска сцена своя уникален танцов спектакъл “Гето”. “Защото това е страната, в която е извършен безпрецедентен акт на хуманност за спасението на хиляди хора.
Идеята на “Гето” е, че човек се затваря в различни видове гета – от онова, което е свързано с религия, раса и етническа принадлежност до гетото на елита, на собствената интелектуалност и емоционалност, а напоследък най-непреодолими са виртуалните самоограничения.
"Стабат Матер" на Джоакино Росини на Велики четвъртък в операта
Границите им могат да бъдат прекрачени само чрез съзидателната енергия. Гетото е въпрос на душевна нагласа и преодоляването му е свързано със състоянието на духа.
“Гето” създава усещането за едно патриархално общество, където за всички има място и всички са добре дошли. Но не за дълго. Балетът не търси точна повествователност, а провокира асоциации.
Мъжете свалят ризите си и тръгват в неизвестна посока. Жените остават сами.Пластичните фигурни композиции напомнят Стената на плача, камарите от трупове в газовите камери, страданията от самотата и липсата на общността.
Третата част възстановява прекъснатата сватба. Основен двигател на действието е Главният равин, който загръща солиста в изоставената му риза и го връща обратно в изоставения бащин дом, в общността, където винаги е добре приет.
Символичният образ на Душата (еврейската душа) извежда балетния спектакъл в сферата на метафората и обобщенията - на съхранената духовност и продължението на живота.
Марио Пиаца е роден в Монреал, Канада. Получава образованието си в Италия, където учи класически балет, и в САЩ, където се занимава с модерен балет. Като хореограф работи в различни театри в Италия, Франция, Чехия, Сърбия, Канада, Венецуела, САЩ. Критиката определя творчеството му като съчетание на противоположности и открива в постановките му "горчива сладост в изразните средства и съвместяване на агресия с мекота".
За своя спектакъл „Гето“ по музика Клезмер и Горан Брегович, получава наградата за изящни изкуства от Европейската Еврейска Асоциация в Лондон. През 2018 Маестро Марио Пиаца е удостоен с престижното звание „Кавалер на Република Италия“, връчена му от Президента Серджо Матарела.
На 21 май, от 19.00 часа Балетът на Държавна опера-Стара Загора ще представи на сцената спектакъла „Гето“.