„Наредба №16 за управление на качеството в институциите на МОН да бъде прецизирана и конкретизирана с точни и ясни изисквания и изпълними срокове. Наредбата не дава условията и реда, по които да се случи същинско управление на качеството, защото текстовете в нея са много общи. Те се тълкуват по различен начин и не може да се определят системи в отделните институции, които да дадат съпоставимост на резултатите.”. Това написа във Фейсбук народният представител на БСП от Парламентарната комисия по образованието и науката Донка Симеонова.
По думите й управлението на качеството е всеобхватен процес, има отношение към много заинтересовани страни и затова е от изключителна важност как ще бъде разбрана философията, същността и целите на Наредба № 16, как ще се организира началото на нейното изпълнение. Това каза Симеонова и на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев от парламентарната трибуна след отговора му на въпроса, зададен от нея и поставян нееднократно от учители и директори на училища: Каква информация има в МОН относно етапа на изпълнение на Наредбата за управление на качеството в институциите и какви изводи се правят от министерството за изпълнението на целите, заложени в нея?
В навечерието на първия учебен ден министърът на образованието призна в Народното събрание, че Наредбата има нужда от развитие – „в нея може да се добавят допълнителни възможни механизми за управление на качеството. В момента основният акцент е върху оценяването. Наредбата не съществува сама по себе си, тя е част от цялостния контролно-оценъчен блок в системата, който е намерил проекция във всички държавни образователни стандарти и най-вече в стандарта за инспектирането, което е предвидено да се извършва като външна оценка, в т.ч. и като управление на качеството”, каза министърът. Според него този нормативен акт е останал на по-заден план в обсъжданията през последната година. Оценяването на качеството е непрекъснат процес на организационно развитие и акцентът трябва да е върху дългосрочно развитие на организационна култура за управление и подобряване на качеството на образованието.
Във въпроса си към него депутатът подчерта и изпитанието, на което се поставя Работната група, в която участват само представители на институцията, т.е. учители и педагогически персонал. Според настоящите изисквания на Наредбата Работната група трябва да предложи процедурите, дейностите, показателите, критериите, инструментите за оценяване, а бе създадена 5 месеца след стартирането на учебната 2016/2017г. Учителите и директорите настояват за промени, тъй като най-важната задача на българското училище е да се постигне качествено образование, да се въвлекат учениците в по-смислен свят, който им предлага знание и хоризонт за развитие в България, подчертава отново Донка Симеонова.
По думите й управлението на качеството е всеобхватен процес, има отношение към много заинтересовани страни и затова е от изключителна важност как ще бъде разбрана философията, същността и целите на Наредба № 16, как ще се организира началото на нейното изпълнение. Това каза Симеонова и на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев от парламентарната трибуна след отговора му на въпроса, зададен от нея и поставян нееднократно от учители и директори на училища: Каква информация има в МОН относно етапа на изпълнение на Наредбата за управление на качеството в институциите и какви изводи се правят от министерството за изпълнението на целите, заложени в нея?
В навечерието на първия учебен ден министърът на образованието призна в Народното събрание, че Наредбата има нужда от развитие – „в нея може да се добавят допълнителни възможни механизми за управление на качеството. В момента основният акцент е върху оценяването. Наредбата не съществува сама по себе си, тя е част от цялостния контролно-оценъчен блок в системата, който е намерил проекция във всички държавни образователни стандарти и най-вече в стандарта за инспектирането, което е предвидено да се извършва като външна оценка, в т.ч. и като управление на качеството”, каза министърът. Според него този нормативен акт е останал на по-заден план в обсъжданията през последната година. Оценяването на качеството е непрекъснат процес на организационно развитие и акцентът трябва да е върху дългосрочно развитие на организационна култура за управление и подобряване на качеството на образованието.
Във въпроса си към него депутатът подчерта и изпитанието, на което се поставя Работната група, в която участват само представители на институцията, т.е. учители и педагогически персонал. Според настоящите изисквания на Наредбата Работната група трябва да предложи процедурите, дейностите, показателите, критериите, инструментите за оценяване, а бе създадена 5 месеца след стартирането на учебната 2016/2017г. Учителите и директорите настояват за промени, тъй като най-важната задача на българското училище е да се постигне качествено образование, да се въвлекат учениците в по-смислен свят, който им предлага знание и хоризонт за развитие в България, подчертава отново Донка Симеонова.