Това е първият автомобил за контрол на паркирането в столицата. Той вече работи в тестов режим и обикаля в каретата на платената зона. Вътре в колата, на дисплей се вижда как всеки автомобил бива проверяван, има ли пуснат SMS, в колко часа изтича той и дали изобщо е платена услугата за зоната. Това каза изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Димитър Дилчев, който представи новия оборудван автомобил "Парк Патрул" за контрол на паркирането по проект “Дигитализация на съществуващи услуги и предоставяне на нови дигитални услуги за събиране, обработка, анализ, обмен и визуализация на данни за управление и контрол на паркирането на пътни превозни средства в местата, отредени за паркиране на територията на Столична община”.
По думите на Дилчев това е само част от проекта за дигитализация на паркирането в Столичната община, който включва още нов сайт, ново мобилно приложение, което да събере всички услуги от центъра за градска мобилност, както и ползването на зоните за паркиране, така и покупката на документи. Този автомобил е оборудван с четири камери, две от едната страна и две от друга, обясни директорът и допълни, че в движение, в реално време автомобилът засича номерата на колите, проверява ги в базата данни и показва дали съответния автомобил е платил, има ли право да е в зоната и ако не е, предстои бъде санкциониран.
Дилчев съобщи още, че всички оперативни автомобили от ЦГМ ще бъдат оборудвани по този начин, което значи, че в края на месец май 20 автомобила като този ще работят всеки ден. По думите на директора това, освен по-улеснена, е и по-ефективна мярка. В багажниците на тези автомобили ще има и скоби, които могат да се поставят веднага след установено нарушение, посочи Дилчев.
В отговор на въпрос той обясни, че пешеходните контрольори остават заради по-трудно достъпните квартали, където на автомобила ще му бъде по-трудно да обиколи, но, със сигурност, голям ресурс от хората, които в момента контролират паркирането, ще бъде пренасочен към инспекторите, които налагат фишове за неправилно паркиране извън обхвата на платената зона, обясни още Дилчев.
Андрей Лилов, представител на консорциума обясни, че със скорост от около 30 км/ч автомобилът може да провери около четири хиляди коли в рамките на един час. По думите му иновацията е не само в оборудването на автомобила, но и в самия захват на камерите, които са закачени с магнити. По този начин много лесно могат да бъдат подменяни, при наложила се смяна или ремонт, обясни още Лилов.
Той обясни още, че системите в този автомобил позволяват и поставянето на "дигитална скоба", но това изиска и решение от Столичния общински съвет (СОС). По този начин ще може да „поставя“ скоба в момента на нарушението. Също така имаме и нови устройства за следене на контрола, които ще могат да се издават и дигитални талони, но за момента хартиените остават, защото и това трябва да се реши от СОС, посочи Лилов.
Изпълнителният директор обясни, че автомобилите са собственост на ЦГМ, а камерите са услугата, която предоставя консорциума. След края на договора, който е три години, ще се състои процедура и ако Столичната община прецени, че този метод е успешен, ще бъде продължен. Дилчев посочи още, че ЦГМ не носи отговорност за камерите, това е отговорност от консорциума, откъдето са длъжни да ги поддържат.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
По думите на Дилчев това е само част от проекта за дигитализация на паркирането в Столичната община, който включва още нов сайт, ново мобилно приложение, което да събере всички услуги от центъра за градска мобилност, както и ползването на зоните за паркиране, така и покупката на документи. Този автомобил е оборудван с четири камери, две от едната страна и две от друга, обясни директорът и допълни, че в движение, в реално време автомобилът засича номерата на колите, проверява ги в базата данни и показва дали съответния автомобил е платил, има ли право да е в зоната и ако не е, предстои бъде санкциониран.
Дилчев съобщи още, че всички оперативни автомобили от ЦГМ ще бъдат оборудвани по този начин, което значи, че в края на месец май 20 автомобила като този ще работят всеки ден. По думите на директора това, освен по-улеснена, е и по-ефективна мярка. В багажниците на тези автомобили ще има и скоби, които могат да се поставят веднага след установено нарушение, посочи Дилчев.
В отговор на въпрос той обясни, че пешеходните контрольори остават заради по-трудно достъпните квартали, където на автомобила ще му бъде по-трудно да обиколи, но, със сигурност, голям ресурс от хората, които в момента контролират паркирането, ще бъде пренасочен към инспекторите, които налагат фишове за неправилно паркиране извън обхвата на платената зона, обясни още Дилчев.
Андрей Лилов, представител на консорциума обясни, че със скорост от около 30 км/ч автомобилът може да провери около четири хиляди коли в рамките на един час. По думите му иновацията е не само в оборудването на автомобила, но и в самия захват на камерите, които са закачени с магнити. По този начин много лесно могат да бъдат подменяни, при наложила се смяна или ремонт, обясни още Лилов.
Той обясни още, че системите в този автомобил позволяват и поставянето на "дигитална скоба", но това изиска и решение от Столичния общински съвет (СОС). По този начин ще може да „поставя“ скоба в момента на нарушението. Също така имаме и нови устройства за следене на контрола, които ще могат да се издават и дигитални талони, но за момента хартиените остават, защото и това трябва да се реши от СОС, посочи Лилов.
Изпълнителният директор обясни, че автомобилите са собственост на ЦГМ, а камерите са услугата, която предоставя консорциума. След края на договора, който е три години, ще се състои процедура и ако Столичната община прецени, че този метод е успешен, ще бъде продължен. Дилчев посочи още, че ЦГМ не носи отговорност за камерите, това е отговорност от консорциума, откъдето са длъжни да ги поддържат.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня