Община Сливен вече има нова структура на администрацията си. Това стана с решение на общинския съвет по предложение на новия кмет Стефан Радев.
В нея е заложено намаляване на щатните бройки в администрацията с 10 места. Прекратени са и 80 % от сключените от общината граждански договори, които са били 50 на брой, съобщи кмета Стефан Радев.
"В новата структура не се предвижда да съществува отдел „Развитие на населените места", където досега са били назначени 6-ма служители. Ще има повече дирекции отколкото в сегашната структура", допълни кметът. "Сред планираните промени е разделянето на сегашната дирекция „Местни приходи" на два отдела, като единият ще се занимава само с целенасочени действия по събирането на натрупани задължения", поясни още Радев.
За да бъдат спестени разходи се предвижда съкращаване на бройки и при служителите, заети с местни дейности, които са около 200 човека и не се водят към администрацията. В предложението за новата структура е заложено редуциране на служителите в кметствата в община Сливен, заети с местни дейности.
Новата администрация включва следните звена - кмета на общината с с четирима заместнци, 87,5 кмета на кметства, секретар на общината, ръководител на отдел „Вътрешен одит" и „Предварителен контрол", главен архитект и секретар на МКБППМН. Самостоятелните отдели са три - „Бюджет", „Човешки ресурси" и „Сигурност и управление при кризи" с 14 щата. Специализираната администрация се състои от пет дирекции с 130 щата- дирекция „Местни данъци и такси", „Устройство на територията", „Общинска инфраструктура", „Образование, култура и връзки с обществеността" и „Социални дейности, здравеопазване и спорт".
Общата численост е 328,5 щата. В 11 от големите села на общината се предвижда да има по двама специалисти в кметствата, в 17 от населените места ще има по едни специалист. В други 11 ще работи по един специалист на 4-часов работен ден, в 5 от най-малките села няма да има специалисти, а само кмет.