Повод за срещата със съграждани бе представяне на книгата"Звукови светове. Диригентът Йордан Камджалов".
Книга, която все още не може да бъде намерена на книжния пазар в България. Тя е издадена в Германия с резюме на 7 езика, като нейни автори са доц. д-р Спартак Паскалевски и доц. д.ф.н. Румяна Златанова. Философското разбиране на световно признатия млад диригент от Търговище стои в основата на творческото амплоа, разгледано в творбата.
Първото показване на книгата в Търговище бе от самия маестро Камджалов пред учениците във Второ СОУ, а във вечерта на 17 юни 2014 г. той дари екземпляр от нея на търговищката библиотека. В непринуден разговор с присъстващите Данчо говори за изкуството като философия. Представи своето разбиране за оркестъра като модел на бъдещото, перфектно общество, в което съществува пълна координация. Паралелът с оркестъра тук е неминуем, така както за секунда музикантите в него живеят в общия организъм, който изпълнява над 500 движения. Това, според талантливия ни диригент, е най-доброто съвършенство, което може да бъде постигнато.
Разговорът продължи за мисията на артиста и силата на музиката, за нейната комуникационна роля. "Музиката мен ме интересува като път, като идея, като транспортиране" - подчерта Данчо Камджалов. И допълни, че трудните условия правят хората силни, а перфектните ситуации са убийствени за таланта. "Големите идеи са родени по пътя на съпротивлението" - смята Камджалов. С присъщата си интелигентност той говори и за родния си град Търговище, който той разглежда като място, в чийто недра има неподозирани културни пластове. "На половин час сме от цялата средновековна, безпрецедентна култура" - бе неговият отговор на въпроса за ролята на Търговище в общата координационна система на таланта му. "Да, българите сме уникални и самобитни като нация" - каза маестро Камджалов от позицията си на генерален музикален директор и гл. диригент на Хайделбергската опера и филхармония, като човек, обиколил света. На фона на това обаче той отбеляза, че живеем във време, в което станаха много гениите, а това обезценява истински талантливите хора.