Нужна е много работа за превръщането на Шумен в туристически център
Нужна е много работа за превръщането на Шумен в туристически център / netinfo
Представители на туроператорски фирми изказаха своето недоволство от работата на община Шумен по проблемите на туризма. Това се случи по време на кръгла маса, която се проведе по - рано днес. Като недостатък в работата бе отчетена липсата на стратегия за развитието на туризма в община Шумен. Една от основните цели е приемането на такава стратегия до края на годината, каза Живка Тонева зам.-кмет по култура и образование. Важно е в кратки срокове да бъде създадена и електронната карта на Шумен, стана ясно по време на срещата.

В Шуменско има условия за развитието на много видове туризъм, като приоритетни се споменаха историко - археологическия туризъм, поради близостта на Плиска, В. Преслав и Мадара. В момента и основният вид туризъм, който се развива на територията на областта е културният.

В Шумен има 12 регистрирани хотела с леглова база от 848 места. Тенденцията в хотелиерския бизнес е в увеличаването на малките, семейни хотели. Събираемостта на туристическата такса в общината е едва 50% или около 11 000 лева, каза още г-жа Тонева.

Представители на туроператорите от региона изказаха недоволството си от недостатъчно активната работа на общината, както в разрешаването на инфраструктурните проблеми, така и в недостатъчната рекламна дейност. Хотелиерите изявиха желание да създадат сдружение на местна основа, което да помогне за по-доброто партньорство с администрацията и управляващите. Други предложения, по време на кръглата маса, бяха свързани с необходимостта от популяризирането на Мадарския конник, който наскоро бе избран за глобален символ на България. За 2007 година той е бил посетен от 45 960 туристи. Като недостатък беше отчетена и липсата на достатъчно квалифицирана работна ръка.

Шумен има потенциал да се превърне в основен туристически център в Североизточна България, стига съвместната работа на управляващите и представителите на бизнеса да е на високо ниво, бе изводът, до който стигнаха участниците в срещата.