netinfo
Сред дебютантите е тимът на Русенския университет, който работи по прототип на автомобил, задвижван с водородна клетка. Над 30 студенти и преподаватели от четири факултета работят осем месеца почти денонощно, за да създадат своя автомобил HydRU R1. Той ще се състезава в клас „Градски прототипи“, задвижвани с водород. Именно при тези автомобили, според специалисти, са най-големите предизвикателства, които трябва да решат младите инженери. Дебютът на HydRU R1 ще бъде на предварителния кръг Shell Eco-marathon Challenger Event, в който отборите, заявили участие за първи път, ще могат да тестват и правят подобрения по своите превозни средства. Тази година организаторите предвиждат две такива състезания – във Франция и в Турция, на което дебютантите ще могат да отстранят евентуалните пропуски по автомобилите си.
Заедно с тима на Русенския университет в предварителния кръг ще се състезават и ученици от Професионална гимназия по механотехника в Русе и Професионална гимназия по транспорт и транспортен мениджмънт в Казанлък. В края на месец май в Лондон ще се проведе международното състезание Shell Eco-marathon 2017, в което за четвърта година в категорията „Прототипи“ с електрическа батерия ще участва автомобилът DTT, създаден също в Русенския университет.
Тази година карбоновото купе е с оптимизирани параметри и е с тегло под 30 кг. Екипът е подобрил аеродинамиката с цел намаляване на въздушното съпротивление, а автомобилът има ново окачване с минимално тегло и подобрени характеристики. Русенци ще могат да видят студентските разработки по време на Иновативното младежко експо, което ще се състои на 12 май в Русенския университет.