“Мастилени петна” е озаглавена живописната изложба на Веско Стайн, която се открива тази вечер от 18:00 часа в Стария Пловдив. Експозицията е подредена в хотел-ресторант „Хеброс“ на ул. „Константин Стоилов“ № 51 А.
Веско Стайн е отчасти име, отчасти творчески псевдоним. С щедро чувство за ирония и самоирония, този асеновградски художник е отдавна познат и на пловдивската публика, но за пръв път се представя с цялостна самостоятелна изложба.
Творбите му са изпълнени с носталгичния градски пейзаж, хванал е и сочните асеновградски кокони в неочаквани пози. В част от платната Веско се проявява и като актов живописец, чиито модели са палави, но анонимни под карнавалните си шапки. Авторът експериментира с различни живописни и графични техники.
Това, което за някои зрители е непознато, са рисунките в древния източен стил ШАН-ШУЙ - планина-вода. В тях той е сериозен, вглъбен и лаконичен. Тези пейзажни рисунки са почти черно-бели, монохромни, с внезапни акценти в ярко червено, виолетово и златно. И точно според правилата на шан-шуй човешко присъствие няма, то е заменено от убежището на мъдреца - храмът или портата към него.
Леки като дъх, изящни и поетични, картините носят духа на Асеновград, известен като българският Йерусалим, съчетал планина и вода под крилото на Бога.
Гостите на изложбата ще могат да дегустират и деликатни натурални вина, произведени по стара технология, от винарска изба, основана през 1936 година.
Веско Стайн е отчасти име, отчасти творчески псевдоним. С щедро чувство за ирония и самоирония, този асеновградски художник е отдавна познат и на пловдивската публика, но за пръв път се представя с цялостна самостоятелна изложба.
Творбите му са изпълнени с носталгичния градски пейзаж, хванал е и сочните асеновградски кокони в неочаквани пози. В част от платната Веско се проявява и като актов живописец, чиито модели са палави, но анонимни под карнавалните си шапки. Авторът експериментира с различни живописни и графични техники.
Това, което за някои зрители е непознато, са рисунките в древния източен стил ШАН-ШУЙ - планина-вода. В тях той е сериозен, вглъбен и лаконичен. Тези пейзажни рисунки са почти черно-бели, монохромни, с внезапни акценти в ярко червено, виолетово и златно. И точно според правилата на шан-шуй човешко присъствие няма, то е заменено от убежището на мъдреца - храмът или портата към него.
Леки като дъх, изящни и поетични, картините носят духа на Асеновград, известен като българският Йерусалим, съчетал планина и вода под крилото на Бога.
Гостите на изложбата ще могат да дегустират и деликатни натурални вина, произведени по стара технология, от винарска изба, основана през 1936 година.