Търсят извънсъдебно споразумение за Градски транспорт
Търсят извънсъдебно споразумение за Градски транспорт / netinfo
Извънсъдебно споразумение с Пловдивската общинска агенция за приватизация/ПОАП/ за признаване на направените в “Градски транспорт” инвестиции ще търси купувачът “Транс сити” на Ангел Батаклиев, заявиха адвокатите на превозвача Мадлен Кавръкова и Димитър Деков. Те категорично изключиха възможността плащането на лизинговите вноски за 60-те нови автобуса, които сега са за сметка на “Градски транспорт”, да бъде прехвърлено на купувача. Надзорният съвет на ПОАП даде срок това да бъде направено в 30-дневен срок По приватизационен договор “Транс сити” не е поемал такъв ангажимент и такова задължение не може да му се налага постфактум, каза адвокат Деков. Той отново процитира приватизационния договор, според който приватизаторът е задължен да “осигури инвестиция в 60 автобуса...”, без да е уточнено за чия сметка да са те.

“Транс сити” е изпратила покана до Агенцията за приватизация за създаване на работна група от експерти, която да претегли аргументите на двете страни по договора за изпълнение на инвестицията в превозни средства. Засега обаче отговор няма, призна Ангел Батаклиев. Той обаче заяви, че е убеден на 101%, че инвестицията ще бъде призната, без да се стига до съда.

“Транс сити” няма спор с експертите от Агенцията за приватизация, които в констативен протокол от 12 юни са признали направените инвестиции, казаха от фирмата. Според тях надзорниците на ПОАП са подведени от анонимни външни експерти, които в една работна група би следвало да защитят с имената си своите заключения за липса на инвестиции.

Констативният протокол удостоверява единствено наличието на автобусите в “Градски транспорт” – нещо, което никой не оспорва, каза изпълнителният директор на ПОАП Чавдар Марев. Той подчерта, че проблемът е не наличието на инвестиция, а това че иневстицията е на приватизираното дружество, а не направена от приватизатора. Срещу заприходените като активи рейсове “Градски транспорт” е задлъжнял на купувача си с 13 млн. лева, което е увеличило пасивите на транспортната фирма. Одиторът на “Транс сити” Николина Лискова обаче оспори това и заяви, че имуществената маса на “Градски транспорт” се е увеличила, а дружеството печели от експлоатацията на рейсовете. С тях потъналата преди година общинска фирма се превърна в най-модерното и добро транспортно предприятие в България, заяви мажоритарният собственик Ангел Батаклиев. Според Лискова, в нормативната уредба имало достатъчно текстове, указващи, че инвестиция може да се прави и със средства на приватизираното дружество, стига целта да е развиване на дейността му.

Не смятам да споря с купувача на “Градски транспорт” чрез медиите, каза изпълнителният директор на Агенцията за приватизация Чавдар Марев. Той обяви, че в понеделник Надзорният съвет ще се произнесе по искането на Батаклиев за създаване на работна група и ще обяви дали евенуалното й структуриране ще спре действието на 30-дневния срок преди започването на процедура за разтрогване на сделката.