Превозвачи заплашиха с транспортна блокада заради „Градски транспорт”
Превозвачи заплашиха с транспортна блокада заради „Градски транспорт” / netinfo
160 автобуса ще блокират утрешната сесия на Общинския съвет, ако тя гласува извънредно внесено предложение на БСП, обслужващо корпоративните интереси на нейния съветник Ангел Батаклиев, който е мажоритарен собственик на „Градски транспорт”. Това предупредиха останалите четирима превозвачи – „Хеброс бус”, „Автотранс Чолакови”, „Мери транс” и „Грация”, след като стана ясно, че левицата иска връщане на старата методика за разпределяне на държавната субсидия за транспорта. Според предишния механизъм, „Градски транспорт” прибира 33% от месечната сума за Пловдив заради електротранспорта, макар че по линиите му повече от година се движат не повече от 10 тролея. Това са около 70000 лева месечно.

Управителят на „Хеброс бус” Веселин Дошков заяви, че автобусите на четирите фирми няма да тръгнат по линиите си, ако Общинският съвет отмени приетата на 5 септември миналата година методика на разпределяне парите за транспорта, която преди 2 седмици бе потвърдена от Върховния административен съд. През времето, в което Батаклиев я обжалваше, фирмата му „Градски транспорт” е получила неправомерно около 900 хиляди лева, каза и превозвачът Димитър Чолаков. Той и колегите му са категорични, че евентуално решение за връщане на стария механизъм ще бъде погазване на закона.

Върховният съд само потвърди законността на взетото преди година решение за нова методика, но това не значи че Общинският съвет не може да я промени, оспори председателят на групата на левицата Николай Радев. Според него с връщането на стария начин на разпределяне на парите между превозвачите ще се даде възможност на „Градски транспорт” да запази персонала и токоизправителните си станции, докато стане факт вноса на 65 нови тролейбуса. Радев добави, че при одита на общината финансовите ревизори са констатирали, че приетата, но невлязла в сила схема не отчита нерентабилността на някои линии-

Адвокат Евелина Божикова, която представляваше Общинския съвет по делото във Върховния административен съд обаче е категорична, че магистратите са се произнесли по същество и са потвърдили законността на новата методика. Отмяната й ще е нищожна и ще погази грубо Наредба 3 на финансовото министерство, според която субсидии се дават на реално извършен пробег, категорична е Божикова.

Засегнатите превозвачи са категорични, че ще искат оставки до дупка, ако новото мнозинство на ВМРО и БСП отмени потвърдената от съда методика.