/ Областна администрация-Пловдив
2/3 от общините настояват нови превозвачи да поемат междуселищните превози
Пловдив много скоро ще има държавна автогара, на която ще спират автобусите от областната транспортна схема. Тя ще бъде ситуирана на Централна гара. Така се ще намалят значително таксите, които сега плащат транспортните фирми за влизане в частни автогари.

Това съобщи областният управител д-р инж. Илия Зюмбилев на среща с кметовете на общините, посветена на транспортните проблеми. Той обясни, че вече е провел разговор с министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и че има пълното разбиране на държавата, съобщиха от Областна администрация.

Кметът на Пловдив назначи първия си заместник

„Целта на тази среща е да обединим усилия и да намерим решения. При нас има постъпили десетки жалби и сигнали за неизпълнение на курсовете, за неспазване на разписанията и необслужване на цели линии, което води до сериозно социално напрежение в населените места“, коментира при откриването на срещата областният управител.

По думите му е необходимо да се търсят общи решения, които най-вероятно ще трябва да минат и през законодателни и нормативни промени. „Имаме готовност да организираме среща с народните представители от Пловдив-град и Пловдив-област, за да ги запознаем с проблемите и да искаме от тях съдействие“, допълни д-р Зюмбилев.

По време на разговорите всички кметове заявиха, че е назрял моментът за радикална променя в междуселищните превози. През последното десетилетие са натрупани множеството проблеми, които изискват намесата на държавата.

Те се обединиха около позицията, че вече са настъпили значителни промени в разпределение на населението, неговите възможности и цели на пътуване, което води до необходимост от промяна на линиите, техния график и покритие.

Общините настояват също да се вземат сериозни мерки срещу един от превозвачите, който се явява монополист в Пловдивска област. Той е поел най-много линии от областната транспортна схема, но не успява да ги обслужва.

Примерите са десетки, особено остро стоят проблемите в по-малките общини, чийто линии не са толкова атрактивни, но те пък са длъжни да ги поддържат, защото имат социални функции.

Именно тези линии повечето общини искат да ги поемат на принципа на ученическия транспорт. За целта обаче е необходима промяна в Закона за автомобилните превози, която да разреши на общините да упражняват такава дейност, без да регистрират общинска фирма.

Част от междуселищните линии в областта се възлагат с обществени поръчки от Община Пловдив. Общинското предприятие „Организация и контрол по транспорта“ съобщиха, че през следващите три седмици ще проведат срещи с общините.

В тях те трябва да решат дали искат сами да оперират линиите или отново ще ги възлага Община Пловдив.