Терапевтични сесии с барабани в 5 училища в областта
Терапевтични сесии с барабани в 5 училища в областта / netinfo

Терапевтични сесии с барабани като извънкласни занимания ще се провеждат в 5 училища в областта.Проектът , по който ще се извършват сесиите е „Терапевтичната сила на ритъма срещу училищнoто насилие и агресия в големи, средни и малки населени с ромски общности места в област Кюстендил".
Изпълнител на проекта е Институт ЛИБЕРА в партньорство със Сдружение „Либерална алтернатива за ромско гражданско обединение"- ЛАРГО.
Целта на проекта е да се подпомогне психо-социалната адаптация на млади хора с рисково поведение (предимно от ромски, но и от неромски произход), които имат проблеми със спазването на дисциплината и управлението на емоциите и агресията в училище, като по този начин ги овласти да придобият контрол върху ситуацията, в която се намират. Проектът е необходим, за да подобри чрез ритъм терапията и изразните средства на ударните инструменти, ситуацията с агресията и насилието в 5 ромски и смесени училища в: гр.Кюстендил (две) и по едно в гр. Дупница, с. Ръждавица и с.Невестино.
Ще се работи с един клас във всяко от подбраните училища. В продължение на 10 месеца проектът ще проведе общо 50 ритъм сесии с класовете (по една месечно във всяко училище) и две конференции за популяризиране на проекта. В началото ще бъде направен входящ психологически тест за измерване на нивата на агресивност на участниците, който в края на проекта ще бъде повторен, за да се документира позитивната промяна и да се докаже и разпространи ефекта на метода. Ползите от проекта ще бъдат за децата и младежите - директни участници в инициативата, както и за техните родители, учители, училищния климат и общностния живот по места.
"Ще работим с "най- лошият" клас в тези училища, обикновено всички избягват да работят в такива групи, но целта е да има психотерапевтичен ефект именно върху такива деца", коментира Станимир Кискинов, консултант на Либера.
"Защо барабана , защото са лесно достъпни, не е нужно да имаме музикално образование или талант и може всеки да се включи под мое ръководство. В училище ни учат да четем, но не и активно да слушаме, което ни учат барабаните, ако можем да слушаме ще овладеем и комуникацията, оттук ще знаем как да работим в екип, какво означава да сме отбор, ще се посветим на изкуството на баланса чрез ритъм и дисциплина.Ако успеем чрез ритъма на барабана да го закодираме в тийнейджърите, те ще разберат как да живеят в система, в общност", коментира Мартин Иванов, основен експерт по проекта.
"Основната ни цел е да покажем, че извънкласната форма подобрява дисциплината и намалява агресията при децата, да направим училището привлекателно място.Не е тайна, че основем проблем в ромската общност е отпадането на децата от училище.Ако докажем ефективността на модела можем да го направим като част от учебната програма и да увеличим броя на училищата", заяви Сашо Ковачев, председател на сдружение "Ларго".