Министърът на транспорта Ивайло Московски декларира в отговор на въпрос от депутата Мая Манолова , че намеренията на Национална компания „Железопътна инфраструктура" са почивната база на БДЖ в Кюстендил да продължи да съществува като балнеоложки център или хотелска база, с оглед осигуряване на по-добри условия за лечение и почивка на служителите на Компанията и на нуждаещите се граждани - външни и на компанията. „Предвижда се и основен ремонт на сградата. Ще бъде запазен също мениджмънта и персонала на базата", заяви от парламентарната трибуна Московски.
Заради тежкото състояние на БДЖ, в края на 2013 г. почивната станция на БДЖ в град Кюстендил беше прехвърлена на Национална компания „Железопътна инфраструктура", по схемата „дълг срещу собственост". Това породи обаче някои усложнения в дейността на почивно-възстановителната база - сградата е собственост на Национална компания „Железопътна инфраструктура", персоналът е на подчинение към БДЖ, а БДЖ плаща наем на Национална компания „Железопътна инфраструктура".
„Станцията е част от перспективите на град Кюстендил за развитието му като курортен и балнеологичен център - затова и притеснението на обществеността в град Кюстендил, а и на хората, които са свързани с тази станция, които работят в нея, е огромно. Тъй като продължава да виси тази неуреденост в отношенията между БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура", притеснението на хората, които работят в станцията е за техните работни места, от една страна, а на гражданите на нашия град притеснението е за това дали станцията няма да бъде затворена, приватизирана, продадена, което е в ущърб като цяло от развитието на нашия град", коментира Мая Манолова.
„Благодарение на Вашия сигнал изяснихме един чисто финансово-счетоводен дефект, който се оказа между двете компании, а именно имаше вариант, който икономически да изглежда така, че базата щеше да е на загуба, тъй като оставяйки я в Холдинг „БДЖ", ако не беше прехвърлена, тоест Холдингът трябваше да плаща наем на НКЖИ, което обезсмисляше икономически взаимодействията между тях. За нас изглеждат преместване на пари от единия джоб в другия, но щеше да постави базата в състояние на финансови загуби, което благодарение на сигнала, който дадохте, се коригира. Гарантирам, че базата ще се стопанисва нормално, разумно. Каквото имаме като финансови възможности ще отделяме за поддръжката и рехабилитацията на базата, така че от гледна точка на нейния статут не бива да има никакви притеснения. Ние няма да променим нищо в интерес на хората, които ползват този балнеолечебен санаториум", каза още в отговора си министърът на транспорта.
„Уважаеми господин Московски, благодаря Ви за отговора и за бързата реакция. Това, което аз разбрах и ще си позволя да повторя от парламентарната трибуна, за да е ясно, е, че Вие се ангажирате да бъде извършен ремонт на почивната станция на БДЖ в Кюстендил. Тя вече всъщност е собственост на НКЖИ. Вие се ангажирате персоналът да запази работните си места и се ангажирате станцията да продължи да съществува, да се развива и да бъде част от развитието на Кюстендил като курортен и балнеоложки център. Да, факт е, че тя е на печалба, така че това би било и икономически изгодно за Холдинг НКЖИ. Това, което искам да Ви кажа от парламентарната трибуна, е, че ние ще следим много стриктно поетите от Вас обещания. Няма да позволим нито да бъде уволняван персонал, нито да бъде затваряна станцията, нито да бъде продавана, защото тя е важна за нашия град", заяви в реплика депутатът Мая Манолова.