Без промяна остава таксата за чистота в Димитровград през 2013 г., решиха съветниците, като приеха план-сметката за разходите по сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане на битовите отпадъци в депо и поддържане на териториите за обществено ползване. За град Димитровград те са в размер на 2 510 248 лв., като за сметосъбиране и сметоизвозване - 1 487 204 лв., за поддържане на териториите за обществено ползване - 593 100 лв. и за обезвреждане на отпадъците - 429 944 лв. Общо за общината план-сметката е в размер на 3 018 215 лв., като са включени 22 920 лв. за проект за закриване и рекултивация на общинското депо за битови отпадъци и 30 000 лв. първоначална инвестиция за изграждане на такова.
Таксата за битови отпадъци за населението на Димитровград и жилищата на предприятие в него остава 4,5 промила върху данъчната оценка на имотите. За Меричлери и селата Ябълково, Горски извор, Добрич, Крепост, Черногорово, Радиево и Крум - 5,5 промила, а за останалите селища - също 4,5 промила.
За всички нежилищни имоти на фирми и предприятия, които не са подали декларация по общинската наредба или са посочили по-малко от необходимия им брой съдове, годишната такса за битови отпадъци е 8 промила върху по-високата стойност от данъчната оценка и отчетната на недвижимите имоти. За подалите декларация „Бобър” ще коства 1870 лв. годишно при извозване пет пъти седмично, а кофа - 620 лв. годишно. 1 промил за нежилищни земеделски или селскостопански имоти извън строителните граници на населените места приеха днес съветниците по предложение на председателя Стефан Димитров.
За насърчаване на разделното събиране на отпадъци и въвеждането на стимули и облекчения за насърчаване на гражданите и фирмите да го прилагат, се обяви той. Повече съдове за разделно събиране поиска и общинският съветник Иво Георгиев.