Между 8 и 12 деца дневно посещават безплатно логопед в Димитровград
Между 8 и 12 деца дневно посещават безплатно логопед в Димитровград / DarikNews
Между 8 и 12 деца дневно посещават безплатно логопед в Димитровград
75741
Между 8 и 12 деца дневно посещават безплатно логопед в Димитровград
Между 8 и 12 деца дневно посещават безплатно логопед в Димитровград
  • Между 8 и 12 деца дневно посещават безплатно логопед в Димитровград
  • Между 8 и 12 деца дневно посещават безплатно логопед в Димитровград

С пълен капацитет между 8 и 12 деца дневно работи специалистът логопед на Центъра на обществена подкрепа в Димитровград. Консултациите и посещенията там са безплатни за родителите, както и всички социални услуги, които центърът предоставя. Пълни са и групите на логопедите в детските и учебни заведения на Димитровград.

 

Логопедът Тоня Борисова работи с деца на различна възраст в Центъра за обществена подкрепа, като част от тях са насочени от логопедите в детските градини, друга- от училищните и трети са с направление от отдел „Закрила на детето”. Макар и капацитетът ни да е запълнен на 100 процента, не сме отказали консултация на родители, които са констатирали някакви говорни затруднения за детето си или имат опасения в тази посока, коментира Тоня Борисова. По изготвения от нея график всяко от децата я посещава два пъти седмично за по половин час. Продължителността на работата с логопед е различна, в зависимост от това какъв точно е проблемът на детето, дали родителите му съдействат и дали то самото е мотивирано, като може да продължи и цяла година, коментира тя. По думите й почти няма говорен дефект, който да не може да бъде коригиран, а най-важна е подкрепата на семейството.

За съжаление, хората все още се притесняват да признаят, че детето им има такъв проблем и обществото ни не е достатъчно толерантно към различните, коментира Тоня Борисова. В практиката си съм се сблъсквала дори със случаи, в които околните казват за дете, което заеква „То е лудо!”, а не е така- децата, които идват при мен са прекрасни, нямат никакви интелектуални затруднения и тези нагласи в хората да ги възприемат, като едва ли не ненормални, нямат никаква обосновка, разказва тя.

Подходът за работа с всяко дете е различен, но най-важна си остава ролята на родителите, дали те ще мотивират детето, дали ще изпълнява то и у дома упражненията, които показваме тук. Процесът е бавен, сложен и в семейството трябва да бъдат търпеливи и внимателно, посочи още тя. Чуйте я в звуковите файлове с още информация за работата на логопеда и симптомите, които могат да ориентират родителите.