Вълка Колева стана шофьор на 77 години
Вълка Колева стана шофьор на 77 години / Дарик радио-Хасково
77-годишната Вълка Колева стана шофьор и подкара електрическа триколка
92959
77-годишната Вълка Колева стана шофьор и подкара електрическа триколка
  • 77-годишната Вълка Колева стана шофьор и подкара електрическа триколка
77-годишната Вълка Колева от димитровградското село Бряст стана шофьор, макар без книжка и управлява електрическа триколка. Сдобила се с нея  през лятото на миналата година. Видяла я на Димитровградския пазар, питала изисква ли се свидетелство за правоуправление и след като разбрала, че превозното средство е по-скоро със статут на колело, решила, че ще го купи. За целта първо се консултирала с представители на КАТ, а след това продала две коли, останали от сина й Панчо, починал преди година.

За баба Вълка електрическата триколка не е екзотична прищявка, а необходимост, след като загубила съпруга и единствения си син. Внучката живее в Англия и няма да се върне, сама съм и трябва да се оправям, разказва баба Вълка. Преди все молела хора от селото да я закарат до града, за да купи хранителни продукти и необходимите й лекарства. Не е като да имаш мъж и син вкъщи, този познат бил зает, другият- пил, третият си има друга работа и така, от неволя на стари години станах шофьор, признава тя.

77-годишната Вълка Колева стана шофьор
Дарик радио-Хасково

На млади години мъжът ми му караше да изкарам шофьорските курсове, ама на квартира живеехме, къща нямахме, къде ти кола, спомня си днес баба Вълка. Той обаче я учил да управлява мотор с кош и според нея това много й помогнало сега да се справя успешно с управлението на електрическата триколка. Поне два пъти седмично, когато времето позволява, пътува до Димитровград, за да зареди продукти и за магазинчето, което стопанисва в с. Бряст. Карам бавно, с не повече от 30 км/ч, макар че вдига и 60 км/ч, разказва тя. Ходи до близките села и веднъж- до с. Великан, на гости на своя брат. С едно зареждане електрическата триколка изминава 40 км и досега само веднъж закъсала на пътя, но се оказало, че батериите са се разместили. Икономично и удобно е, да е жив и здрав човекът, който я е измислил, благославя баба Вълка.

Признава, че в самото начало се обърнала на завой в близост до дома й, но не пострадала и разбрала, че при завой не трябва да държи спирачката. Единственият недостатък на триколката е, че няма задна и баба Вълка не може сама да я паркира в гаража, защото това става с бутане. Помагали обаче, съседите, разказва тя. И като истински шофьор се оплаква от дупките по пътя. „Заобиколя една, то там друга- като пияна се люшкам насам-натам, а цял живот глътка алкохол не съм близнала“, смее се баба Вълка. Разказва, че често се превръща в атракция на пътя и младежи я спират, за да се снимат с нея и електрическата триколка. Грижи се за нея и я пази, защото е средството й за връзка с града и жизнена необходимост.