В Добрич вече ще има постоянна поддръжка на уличната мрежа и нов вид контрол върху ремонтните дейности, съобщи кметът Йордан Йорданов.
Досега отчетът за извършената рехабилитацията на пътната мрежа се е правел с обобщена ведомост по улици, в която е упоменавана общата квадратурата на асфалтираната площ, но не и къде точно се намират изкърпените дупки.
В момента ремонтните дейности вече се отчитат по стандарти, които са заложени и в агенция „Пътна инфраструктура”, посочи Йорданов. Фирмата-изпълнител попълва подробна ведомост, в която освен обобщената справка се отбелязват конкретни данни за изкърпените дупки - местоположение и квадратура.
Това ще даде възможност на общината да си търси правата, ако по ремонтираните участъци възникнат дефекти в рамките на гаранционния срок, който е обикновено е 2 години, коментира кметът. "В годините назад не е правено така и затова не се е знаело къде точно е асфалтираната дупка, в гаранция ли е или не, но от сега нататък ще работим по новия начин. Мисля, че това е добър метод за контрол и прозрачност за това как се разходват парите на данъкоплатците", каза Йорданов.
Той съобщи още, че идната седмица Общината ще обяви нов вид обществена поръчка за подписване на рамково споразумение за изкърпване на уличната мрежа в града. С избрания изпълнител ще бъде подписан договор за 4 години с фиксирана сума до 9 млн. лева.
"В този период, до тази сума, каквото и да гласува Общинският съвет за капиталови разходи, каквито и пари да вземем от МС, ние ще можем директно да се разпореждаме с тях, защото сме си направил процедурата предварително. Няма да чакаме всяка година да пускаме нова обществена поръчка, а ще имаме право да възлагаме след приключване на процедурата за избор на изпълнител", обясни Йорданов.
"Това означава, че ще имаме постоянна поддръжка на уличната мрежа, което не се е случвало никога в Добрич. В другите по-големи общини не е прилаган никакъв друг метод освен този и затова имат по-добра поддръжка на пътищата", коментира още Йорданов.
Той информира, че започналото изкърпване на уличната мрежа в града ще приключи до десетина дни. Фирмата-изпълнител е стартирала дейностите от периферията на града, "там където може би повече от 25 години улиците изобщо не са били ремонтирани". Заложили сме доста улици, мъчим да покрием по-голямата част, но е ясно че парите няма да стигнат за всички, призна кметът.
Той се надява в бюджета за догодина да бъдат предвидени повече пари за ремонт на улици. Предстоящият воден цикъл също е предпоставка за ново асфалтиране на улиците, които са разкопани над 50%, посочи кметът. Той отбеляза обаче, че линейната част на проекта за водният цикъл обхваща 86 км, а пътната мрежа на града е над 200 км, което означава, че за цялостната й рехабилитация ще е нужно да се търсят и допълнителни средства.