Върви към приключване процесът по регистрация на етажната собственост в Добрич. През месеците март и април са разнесени 180 покани за организиране на общи събрания във входове, които не са подали уведомления, съобщи за Дарик инж. Мария Качанова от дирекция "Устройство на територията, инфраструктура и околна среда" в общината. Това са около 20% от подлежащите на регистрация адреси. Малка част от тях до края на май са провели събрания и са се регистрирали, повечето обаче - не, което е наложило издаване на заповеди, с които кметът определя домоуправители и касиери на входовете. Заповедите са били връчени през юли и август.
С това обаче процесът не приключва, защото по закон всеки, избран по този начин, има 14-дневен срок за възражение. Около 10 дела са заведени по такива жалби в Административен съд Добрич и се чака решението на магистратите. Качанова е категорична, че в действията на общинарите са спазени всички норми.
Има и обжалвали, които не могат да поемат задължението по обективни причини - поради заболяване или трайно отсъствие. В тези случаи се пуска нова заповед с избор на други живеещи във входа за управител и касиер. Избраните трябва да са собственици, а не наематели, в администрацията съблюдават и да не бъдат твърде възрастни - над 80 години например, посочи Качанова.
След изменение на закона, вече не е наложително общинска администрация да бъде уведомявана при промени в книгата на собствениците, уточни още тя. Продажби, смяна на собствеността, нови наематели и други се вписват от домоуправителя, без да се носи копие в кметството. Там се съхранява вече информация единствено за управителя на етажната собственост и той носи отговорност при проблеми във входа. Общинарите могат да се намесят и да помогнат в даден случай, ако им бъде доброволно предоставена книгата на собствениците. Качанова сподели, че често тези намеси решават много сериозни междусъседски проблеми, за което гражданите благодарят впоследствие.