Данъчните хайки в Слънчев бряг всеки ден, по няколко пъти, осигуряват бързи пари за държавната хазна. Служителите на инспекцията ежедневно проверяват обектите по Южното Черноморие в разгара на дългоочаквания и обещаващо силен сезон.
Екипите на НАП буквално се преместиха в Слънчев бряг. Този същият курорт, който преди пет години беше обезпечен с видеокамери. Търсят се големите "риби", но жертвата е отново малкият и среден бизнес. Този, който се определя като изчезващ. Този, който осигурява не само работни места, но и приема и обслужва туристите. Туристите, които би следвало цяла България да очаква, защото носят приходи. Туризмът тази година трябва да осигури 3,3% от БВП.
Вероятно със събраните средства от масираните данъчни проверки ще бъдат осигурени всички условия на преминалия вече втора цедка местен бизнес. Така би трябвало. Това би следвало да е целта - добри условия за развитие и устойчивост на бизнеса в туристическия сектор.
Масови проверки звучи сериозно, отговорно и показва действие. Това непрекъснато действие, чието начало бе дадено с "изгърмяването" за старт на туристическия сезон на 8 юни в Слънчев бряг, роди противодействие - бизнесът по морето се кърши като тръстика. Търговците вече не издържат на системния натиск от държавни служители, които започнаха да изместват реалните им клиенти. Трудно прегръщат и факта, че трябва да отсрамват групировките и да плащат със системни актове, глоби и предписания активната държавна дейност в борбата с корупцията и престъпността.
Ударите са отвсякъде. Проверките и глобите също. Очакваният резултат - мафията изчезва, най-големият курорт на Балканите става спокойно кътче за семеен туризъм. Ако "затегнатият" контрол обаче продължи може да стане чудно място за горски туризъм. Но докато дойде този ден ще се надяваме НАП да ни осигури работни места, инвестиции и малко летни туристи. А може и друго да се случи, ако са верни заканите на бизнеса: може да не останат монети за предстоящите избори.
На нас не ни трябват терористи, защото каквото има да се изстрелва, взривява и унищожава ние можем и сами да си го направим. В крайна сметка нали това е целта на тези акции, "масови проверки" - пари в хазната и бърза реакция за "лечение" на последствията, които за пореден път като първият сняг в средата на януари изненадва всички, отговорни за чистите пътища. На мен лично ПР-а и "шамарите" към търговците в Слънчев бряг ми идва малко вповече.