Елка Божикова
Елка Божикова / Снимка: Маргарита Петкова
ПМГ „Яне Сандански“ и Първо основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Гоце Делчев са единствените училища в област Благоевград, включени в списъка на иновативните училища за учебната 2017/2018 г.. Според закона за образованието Министерски съвет приема списъка за иновативните учебни заведения по предложение на Министерството на образованието.

Директорът на ПМГ "Яне Сандански" Елка Божикова поздрави екипа си: „Честито на новаторския колектив на ПМГ "Яне Сандански" - одобрени сме за иновативно училище! Предстои промяна, в името на невероятните настоящи и бъдещи ученици на нашето училище! Успех на учителите от професионалната учебна общност - вие сте двигателя на промяната!“

„Чудесен, заслужен подарък за всички креативни деца и всеотдайни учители на Първо: Училището ни е в списъка на иновативните училища. Браво на нас!“ , така директорът на Първо ОУ Людмила Дерменджиева съобщи добрата новина на децата и колегите си.
 

Людмила Дерменджиева
Снимка: Маргарита Петкова


Според стандартите в Закона за училищното образование, иновативните училища са училищата на бъдещето. За да може да се определи едно училище като иновативно, то трябва да цели да повиши качеството на образованието чрез въвеждане и разработване на иновативни методи в съдържанието и организацията на обучението,  да използва нови и модерни подходи на преподаване, да оформи по нов начин образователната среда, учебният процес и управлението на администрацията си, да организира и разработи по нов и по-лесно достъпен начин учебното съдържание, учебните програми и планове.
 
Целта на модела иновативното училище е да  разчупи остарялата концепция за учебното заведение. То да бъде не само по-привлекателно и приятно за учениците, но и да създаде за учителите една по-добра работна среда с повече възможности. Идеята е модерните практики в образованието да се изпробват в реална работна среда. От МОН вярват, че по този начин ще се открият повече възможности и пред младите учители.

Всички училища на територията на страната, които искат да получат статут „иновативни“, първо трябва да създадат свои проекти, в които да се промени до 30% от учебната програма. Те се разглеждат и одобряват от специална Комисия на МОН от  педагогически специалисти, социолози, психолози, лица от научната общност, както и експерти, които имат доказан опит при създаването на иновации в областта на образованието, технологиите и науката.