Солар импулс 2 излетя за втория етап от околосветското си пътешествие
Солар импулс 2 излетя за втория етап от околосветското си пътешествие / БГНЕС

Швейцарският самолет "Солар импулс 2", захранван със слънчева енергия, излетя тази сутрин от летището в Маскат, столицата на Оман, за Ахмедабад в Западна Индия, предадоха световните агенции.

Това е вторият етап от опита да се направи околосветска обиколка с този самолет без използване на гориво.

Самолетът, управляван от швейцарския авиатор Бертран Пикар, излетя в 4 часа и 35 минути българско време. Той трябва да измине 1465 километра за 16 часа. Полетът обаче може да се удължи, тъй като вчерашният полет, планиран за 12 часа, продължи с час повече, отбелязва ТАСС.

През първия етап от пътешествието "Солар импулс 2" бе управляван от пилота Андре Боршберг, който излетя от Абу Даби. Един от проблемите за пилотите и инженерите се оказа лошото време. Бушуващата пясъчна буря в региона можеше да намали ефективността на слънчевите панели.

На голяма височина концентрацията на прах във въздуха бе минимална и нямаше заплаха за работата на оборудването, съобщиха организаторите.

От Индия Боршберг и Пикар планират да стигнат до Китай, а след това им предстои полет над Тихия океан, до САЩ и до Европа. За цялото пътешествие са планирани 12 кацания, а последната точка на маршрута са Обединените арабски емирства. Въздушното предизвикателство ще продължи пет месеца и за това време "Солар импулс 2" ще прелети 35 000 километра. Той ще бъде управляван на смени от двамата пилоти Боршберг и Пикар.

Самолетът "Солар импулс 2" е усъвършенствана версия на прототипа, който летя за първи път преди пет години. Размахът на крилете му е 72 метра - повече от този на "Боинг 747" (Boeing 747), но теглото му е почти колкото на кола - около 2300 килограма.

Крилете на самолета са покрити със слънчеви панели, които захранват четири електрически двигателя и презареждат литиево-йонните акумулатори, позволяващи на самолета да пътува и през нощта.

Пилотите споделят, че ще използват самохипноза и йога, за да издържат продължителните самостоятелни полети и крайните температурни промени.

Източник: БТА