Русия слага край на дългата си любовна история с автомобила, който някога бе възхваляван, но след това се превърна в символ на упадъка на автомобилостроителния сектор, а за някои - и на самата страна, съобщи Ройтерс.
Решението на държавния автомобилостроител АвтоВАЗ да спре производството на последните модели от серията Лада Класик след четири десетилетия е не само краят на пътя за един автомобил.
Въпреки че в чужбина старомодните коли, подобни на сандък, са посрещани с насмешка, за много руснаци те са последната връзка с ера, когато се вярваше, че СССР може да спечели Студената война, отбелязва БТА.
"Това е национална привързаност. Дълги години по времето на СССР за много мъже Лада Класик бе недостижима мечта. Много трудно беше човек да се сдобие се такъв автомобил и хората чакаха, записани на опашки, с години", припомня Вячеслав Лисаков, член на парламента и ръководител на асоциация на автомобилистите "Свобода на избора".
"Много неща от онова (съветско) време вече са минало, а Лада бе една от останалите връзки", допълва той.
Миналия месец АвтоВАЗ спря производството на седмия модел от серията - 2107, оставяйки в производство само един модел - комбито 2104. Време е обаче да се каже сбогом и на тази кола, посочва компания. Очаква се това да стане в края на тази година.
Често в чужбина Лада е обект на вицове заради правоъгълната си форма и репутацията на автомобил, който се чупи, когато най-малко го искаш, отбелязва Ройтерс. В един виц, например, се пита: "Как можеш да удвоиш стойността на Лада?". Отговор: "Като напълниш резервоара".